مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: پروژه اتاق پایاپای الکترونیکی که سیستمی برای حواله پول از یک حساب در یک بانک به یک حساب در بانک دیگر یا چندین حساب در بانک‌های دیگر است تا مرداد یا شهریورماه امسال کلید خواهد خورد.

مهران شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان مزایای این سرویس با اشاره به این که در اتاق پایاپای الکترونیکی سازمان‌ها برای واریز حقوق کارمندان خود به حساب‌های مختلف به اعلام یک بانک مشترک به کارمندانشان نیاز ندارند، تصریح کرد: در اتاق پایاپای واریز وجه به حساب یا حساب‌های مقصد شاید نصف روز زمان ببرد؛ این سرویس شامل تمام بانک‌های خصوصی و دولتی است. شریفی با بیان اینکه نرم‌افزار، سخت‌افزار و اتصالات به بانک‌ها در این سرویس ایجاد شده و در حال تست است، خاطر نشان کرد: در فاز اول سرویس اتاق پایاپای الکترونیکی در شعب بانکی ارائه می‌شود و بعد روی اینترنت خواهد آمد.

وی همچنین گفت: سرویس ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) که برای حواله پول از یک حساب در یک بانک به یک حساب در بانک دیگر طراحی شده است در حال حاضر به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به چک رمزدار وجوه مشتریان را جابه‌جا می‌کند. او با بیان این که با سرویس ساتنا با گذشت حداکثر یک ساعت وجه از یک حساب به حساب مقصد در بانک دیگر واریز می‌شود، به ارائه این سرویس در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی اشاره و خاطر نشان کرد: به جز بانک‌های ملی، ملت و صادرات که روی اینترنت هم این سرویس را ارائه می‌کنند، دیگر بانک‌ها تنها با حضور در شعب و بدون نیاز به چک رمزدار وجوه را جابه‌جا می‌کنند، اما به تدریج این بانک‌ها نیز این سرویس‌ را روی اینترنت خواهند آورد.