بیمه سامان به هر سهم 215ریال سود داد

گروه بازارپول- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی بیمه سامان با حضور بیش از ۹۰درصد صاحبان سهام شنبه گذشته در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۸۷ به تصویب مجمع عمومی رسید.

براساس عملکرد سال مالی ۸۷ و صورت‌های مالی ارائه شده خالص سود دوره عملکرد مزبور بیش از ۵میلیارد و ۴۴۰میلیون تومان است که با لحاظ اندوخته قانونی و سرمایه‌ای معادل ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به ازای هر سهم ۲۱۵ریال سود تقسیم و همچنین در مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه سامان EPS سال ۸۸ ۳۰تومان اعلام شد. موسسه حسابرسی بیات رایان همانند سال قبل بازرس قانونی و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های رسمی شرکت انتخاب شدند.

گزارش هیات‌مدیره توسط علی ضیایی، مدیرعامل بیمه سامان ارائه شد.

ضیایی با یادآوری اینکه حق بیمه تولیدی بیمه سامان در سال مالی ۸۶ معادل ۲۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بود، گفت: حق بیمه تولیدی بیمه سامان در پایان سال ۸۷ با رشد بیش از ۶۳درصد به ۴۰میلیارد و ۲۸۸میلیون تومان افزایش یافت. وی افزود: بیمه سامان در سال ۸۷ ضمن صدور ۲۶۳هزار و ۲۱فقره بیمه‌نامه در رشته‌های مختلف، برای پاسخگویی به ۱۰هزار و ۴۰۶فقره پرونده خسارت مبلغ ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است. مدیرعامل بیمه سامان سهم رشته شخص ثالث در پرتفوی این شرکت را ۴۰/۲۹درصد عنوان کرد و ادامه داد: رشته‌های هواپیما، آتش‌سوزی، عمر و تشکیل سرمایه، مسوولیت، حوادث، درمان، باربری،‌ بدنه و عمر زمانی کیک پرتفوی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

به گفته ضیایی ۱۶۲میلیون تومان سرانه حق‌بیمه خالص و ۲۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان سرانه سود شاخص بهره‌وری نیروی انسانی بیمه سامان در سال ۸۷ است.

ضیایی در گزارش خود با توجه به نقش شبکه فروش در تولید حق بیمه شرکت گفت: بیمه سامان از طریق گسترش تعداد شعب، نمایندگان و حوزه‌های فروش مانند باجه‌های بیمه در شعب بانک سامان محصولات خود را عرضه می‌کند و اینک دارای ۱۰ شعبه در استان‌های بزرگ کشور، ۲۵۱ نماینده و ۵۵ باجه فروش بیمه است.

مدیرعامل بیمه سامان سهم بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه را در کل پرتفوی شرکت ۷۹/۸درصد اعلام کرد و گفت: بیمه سامان از ابتدای سال ۸۶ با رویکرد توسعه بیمه‌های عمر توانست با اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران طرح‌های نوین را به بازار عرضه کند که ارائه این محصولات موجب رشد سهم رشته عمر و تشکیل سرمایه در پرتفوی شرکت شد.

به گفته وی رشد تولید حق بیمه رشته عمر و تشکیل سرمایه در پایان سال ۸۶ در مقایسه با سال قبل از آن رشد بیش از ۶۶۳درصدی داشت و این رشد در پایان سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با سال ۸۶ نیز از رشد بیش از ۷۰درصدی برخوردار است. ضیایی با اشاره به پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت ۲۰۰۰-۹۰۰۱اISO طی سال ۸۷ یادآور شد: تهیه شاخص‌ها، پایش عملکرد با هدف تحت‌کنترل قرار دادن فرآیندها و افزایش بهره‌وری، رسیدگی به کلیه شکایات تا وصول رضایت ایشان، ایجاد روابط سودبخش متقابل با تامین‌کنندگان خدمات بیمه‌ای، فرهنگ‌سازی و ایجاد نگرش فرآیندی و سیستمی و ایجاد نگرش بهبود مداوم به عنوان یک هدف در شرکت از اهم نتایج آن است.

وی درخصوص حوزه نرم‌افزاری یادآور شد: تغییر سیستم صدور بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه به نحوی که در سیستم جدید عملیات مالی، محاسبه کارمزد، محاسبات اندوخته به راحتی امکان‌پذیر باشد و همچنین با تغییر سایت بیمه سامان در قالب Sharepoint ارتباط با پرتال سازمانی در فرصت جدید ایجاد شد.

مدیرعامل بیمه سامان تدوین یک استراتژی مدون در سال ۸۸ براساس اهداف تعیین‌شده جهت افزایش سهم بازار بیمه و هدف‌دهی به اجرای شبکه فروش را یکی از برنامه‌های آتی این شرکت اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: بررسی زیرساخت‌ها و امکانات موجود و ممکن جهت قرار گرفتن در مسیر استقرار بیمه الکترونیکی با توجه به طرح تحول صنعت بیمه کشور از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جاری است. به گفته وی گسترش فعالیت‌های کمیته مشورتی روابط عمومی و تبلیغات و حضور نمایشگاه بین‌المللی در تهران و ۱۱ نمایشگاه در شعب شهرستان‌ها بخشی از عملکرد روابط عمومی بیمه سامان در سال ۸۷ بود.