گروه بازار پول - تا پایان خردادماه امسال، بانک ملی موفق به تصویب اعتبار۷۱‌درصد سهمیه تسهیلات زودبازده خود شد. مجموع سهمیه ابلاغی تسهیلات زودبازده این بانک از سال ۸۴ تا ۸۷، مبلغ ۱۱۲‌هزار و ۵۴۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال بود که تا پایان خرداد سال جاری، ۷۹‌هزار و ۵۷۷‌میلیارد و ۹۷۵‌میلیون ریال آن در بانک ملی به تصویب رسیده است.

از مجموع تسهیلات مصوب نیز، ۶۵‌هزار و ۸۸۲‌میلیارد و ۳۱۰‌میلیون ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده که نسبت به کل سهمیه، ۵۹‌درصد حجم را تشکیل می‌دهد. تسهیلات زودبازده پرداخت شده بانک ملی نیز تا مدت مذکور به رقم ۵۳‌هزار و ۵۹۹‌میلیارد و ۹۲۷‌میلیون ریال رسیده است.

مجموع اشتغال پیش‌بینی شده بر اساس قراردادهای منعقده بانک ملی و فعالان اقتصادی، ۳۷۶‌هزار و ۳۱۶ نفر می‌باشد.

بهره‌برداری از شرکت آرد گلستان زاودی با تسهیلات بانک ملی با تسهیلات ۲۰‌میلیارد ریالی بانک ملی استان گلستان، شرکت تولیدی آرد گلستان زاودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این شرکت ظرفیت تولید سالانه ۳۵‌هزار و ۴۰۰‌تن آرد گندم و هفت هزار و ۸۰۰‌تن سبوس گندم را دارد، در عین حال شش دستگاه سیلوی ذخیره گندم با گنجایش ۳۰‌هزار تن در این شرکت در نظر گرفته شده است. بر اساس این گزارش، این طرح بالغ‌بر ۳۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و ۸۵‌درصد مراحل اجرایی آن انجام شده است. این شرکت در زمینی به مساحت ۱۷‌هزار مترمربع در بندر ترکمن واقع شده است.