حسن کاری مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار کرد: بانک مسکن هیچ گونه مشکلی از نظر منابع برای پرداخت تسهیلات در راستای اجرای طرح مسکن مهر ندارد. وی با اشاره به پرداخت اعتبار ۳۵‌هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی به بانک مسکن برای اجرای این طرح، گفت: براساس توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی این میزان اعتبار برای اجرای طرح مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرار خواهد گرفت.مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن به هر پروژه و طرحی که در قالب مسکن مهر باشد و شرایط طرح مسکن مهر را داشته باشد، تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: به هر میزان که به بانک مسکن مراجعه شود، بانک برای این منظور تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی دولت به بانک مسکن، خاطر نشان کرد: دولت هیچ گونه بدهی به بانک مسکن ندارد.وی اضافه کرد: بیشتر تسهیلات بانک مسکن به بخش خصوصی پرداخت شده است و اعطای تسهیلات به بخش دولتی در بانک مسکن از حداقل ممکن برخوردار است به همین سبب دولت به بانک مسکن بدهکار نیست.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه «نسبت مصارف به منابع بانک مسکن در حد تعادل است»، یادآور شد: منابع بانک مسکن شرایط خوبی را دارد و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه «میزان مطالبات معوق بانک مسکن کمتر از ۵/۲‌درصد است»، تاکید کرد: میزان مطالبات معوق بانک مسکن در سیستم بانکی از تمامی بانک‌ها کمتر است.

به گفته وی، علت میزان پایین مطالبات معوق بانک مسکن را در رهن اموال غیر منقول یا ملک از سوی بانک عنوان کرد که ریسک کمتری دارد و موجب می‌شود مشتریان به تعهدات به خوبی عمل کنند.کاری، کل مانده تسهیلات را ۲۳‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش دولتی تسهیلات ساخت مسکن را در قالب بودجه دریافت می‌کنند و تسهیلات بانک مسکن نیز به بخش خصوصی پرداخت می‌شود.مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه «اعطای تسهیلات از سوی بانک مسکن نسبت به سال گذشته رشد بیشتری به خود گرفته است»، به برنامه جدید بانک برای رونق بازار مسکن در راستای سیاست‌های دولت اشاره کرد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه تبدیل سپرده‌های کوتاه‌مدت به بلندمدت را به نفع سیستم بانکی و بخش مسکن دانست.

وی افزود: با تبدیل سپرده‌های کوتاه‌مدت به بلندمدت، پایداری منابع بیشتر می‌شود و موجب اعطای بهتر تسهیلات برای ساخت‌وساز در بخش مسکن می‌شود.

کاری گفت: تبدیل سپرده‌های کوتاه‌مدت به بلندمدت امری ایده‌آل برای بانک‌های کشور است؛ چراکه پایداری منابع و پرداخت تسهیلات بیشتر را به همراه دارد.