معاون فنی صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های این صندوق را برای آزادی زندانیان بدهکار تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، نغمه کریمی گفت: پس از تصویب قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مبلغ تعهدات صندوق افزایش یافت و در نتیجه تسهیلاتی ایجاد شد که با استفاده از آن می‌توان برخی از زندانیان بدهکار دیه را آزاد کرد.

وی افزود: مرحله نخست این برنامه، شناسایی زندانیان مشمول این طرح است‌، در مرحله دوم باید مدارک مربوط به این زندانیان تکمیل شود که در این خصوص هماهنگی لازم با رییس سازمان زندان‌ها انجام شده است تا با کمک مددکاران شاغل در زندان‌ها، مدارک از مراجع قضایی اخذ و به بیمه مرکزی تحویل شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در قانون جدید بیمه شخص ثالث که از ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ اجرا می‌شود، مبلغ تعهدات صندوق به ۴۰ میلیون تومان و معادل دیه کامل مرد مسلمان افزایش یافته است، در حالی که در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ این مبلغ ۱۶ میلیون تومان و در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ این مبلغ هشت میلیون تومان بوده است. معاون فنی صندوق تامین بیمه خسارت‌های بدنی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در اجرای تعهدات جدید صندوق، تاریخ حادثه ملاک است و باید از ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ به بعد باشد و حوادث قبل از این تاریخ مشمول ضوابط گذشته صندوق می‌شود و به همین علت باید رییس ستاد دیه مذاکرات و جلساتی داشته‌ایم تا در بخش‌هایی که امکان دارد بیمه مرکزی و ستاد دیه به طور مشترک در آزادی زندانیان نقش داشته باشند و از منابع هر دو استفاده شود.