عضو شورای پول و اعتبار با تشریح جزئیات جلسه سه‌شنبه این شورا در بانک مرکزی، اعلام کرد بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، فعالیت بانک‌های جدیدالتاسیسی که هنوز اساسنامه آنها در این شورا تصویب نشده، ممنوع است.

حسین رحمانی نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در جلسه عصر سه شنبه شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی، گزارشی از تحولات پولی و اقتصادی کشور و همچنین اطلاعاتی از وضعیت اقتصادی سایر کشورها ارائه کرد.

عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: این گزارش وضعیتی از آمارها و جداولی از حالت پولی کشور ما و سایر کشورها را برای اعضای شورا به نمایش گذاشت.

جلسه فوق‌العاده در هفته آینده

وی با بیان اینکه در جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار کلیات و مباحث مربوط به اقتصاد کشور مطرح شد، افزود: در این جلسه مقرر شد که جلسه فوق‌العاده دیگری در هفته آتی برگزار و ادامه مباحث این جلسه مطرح شود که از جمله مباحثی که در جلسه آتی مطرح خواهد شد، آیین‌نامه صندوق‌های قرض‌الحسنه خواهد بود.

تنها مصوبه جلسه اخیر شورای پول و اعتبار

رحمانی نیا با اشاره به اینکه جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار تنها یک مصوبه داشت، گفت: بر اساس این مصوبه، قرار است برای بانک‌های جدیدالتاسیس ضوابطی تعیین شود، مبنی بر اینکه بانک‌هایی که درخواست مجوز از بانک مرکزی را دارند، ولی هنوز اساسنامه آنها در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است، حق هیچ‌گونه فعالیت بانکی ندارند و فعالیت آنها ممنوع است و با متخلفین نیز از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد. وی افزود: گرچه مصوبات جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار چندان زیاد نبود و بیشتر گزارش بانک مرکزی ارائه شد، اما قرار است که در جلسه آتی مسائل جدی‌تری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: قرار است بانک مرکزی با بررسی و جمع‌بندی بیشتر آمارهایی که در جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار ارائه کرده است، بخشی از آمارها را اعلام کند.