در حالی که وزیر امور اقتصادی و دارایی از بررسی طرح برای تاسیس موسسات خرید دیون و مطالبات بانکی خبر می‌دهد، رییس‌کل بانک مرکزی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

محمود بهمنی در پاسخ به سوال باشگاه خبری «توانا»، مبنی بر روند پیش‌بینی شده برای تاسیس و فعالیت موسسه خرید دیون مطالبات سیستم بانکی، اظهار داشت: بنده هنوز در جریان این مساله نیستم و در آینده به صورت مفصل در مورد این موضوع صحبت خواهم کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته شرکت وصول مطالبات معوق بانکی تشکیل شد، ولی این شرکت اختیار خرید وام را ندارد و من صحبت‌هایی با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس داشته‌ام تا ببینیم آیا اجرای چنین کاری می‌تواند موثر باشد؟

رییس‌کل بانک مرکزی درحالی‌ از این موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کند که سید شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته طی گفت‌وگویی در مورد ایجاد موسسات خرید دیون بانکی، گفته بود: این موضوع یک ایده است و در دیگر کشورها بعضی بنگاه‌ها مسوولیت خرید وام‌های مشکوک‌الوصول را دارند.

گزارش فارس حاکی‌است حجم بالای مطالبات معوق سیستم بانکی سبب شده است گمانه‌زنی‌هایی برای یافتن راهکار برای وصول مطالبات معوق بانکی آغاز شود.