با تامین منابع برای تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی و توانمندسازی تعاونی‌ها در اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی موثر خواهیم بود.

عبدالمجید غریب‌رضا، معاون طرح و برنامه وزارت تعاون به ایسنا گفت: در جهت اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴، امسال در قالب دو ردیف اعتباری دو ماموریت اساسی بر عهده وزارت تعاون گذاشته شده است که یکی مربوط به تامین منابع تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی که از محل فروش‌ سهام شرکت‌های دولتی اختصاص پیدا کرده است و دیگری در زمینه شکل‌گیری‌ و توانمندسازی تعاونی‌ها به استناد ماده‌ ۹ قانون اساسی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی افزود: درصدد آماده کردن موافقت‌نامه آن هستیم تا در چارچوب تعهدات موافقت‌نامه بتوانیم در اجرای کامل قانون سیاست‌های اصل ۴۴ موثر باشیم. غریب رضا در ادامه درباره‌ ایده تشکیل بانک تخصصی نفت در قالب تعاونی سهامی عام اظهار کرد: نظر وزارت تعاون نسبت به تشکیل بانک نفت شکل دیگری از سهامی عام بود و تعاونی‌ سهامی عام مورد قبول وزارت نفت قرار نگرفت؛ بلکه بیشتر جنبه‌ خصوصی مدنظر آنها بود، ولی با این حال وزارت تعاون آمادگی خود را برای تشکیل بانک تخصصی نفت به شکل تعاونی‌ سهام عام اعلام کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون در بخش دیگری از سخنان خود درباره اعطای تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) به تعاونی‌های دارای طرح‌های توجیهی گفت: در پی امضای تفاهم‌نامه با صندوق مهر امام رضا (ع)، طرح دیگری به صورت ثبت‌نام اینترنتی برای متقاضیان دریافت تسهیلات از طرف صندوق مهر رضا در نظر گرفته شد ‌تا شکل عمومی‌تری به خود بگیرد و اعضای تعاونی‌ها بتوانند برای دریافت تسهیلات با این شیوه بهتر و آسانتر عمل کنند و از آن محدودیتی که قبلا برای تامین منابع اشتغال در بخش تعاون به موجب تفاهم‌نامه مذکور ایجاد می‌شد، خارج شوند.