گروه بازار پول - مجری طرح تجهیز معادن زغال‌سنگ خمرود از قطعی شدن وام ۹۰میلیون دلاری برای طرح تجهیز معادن زغال‌سنگ خمرود خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سیدجمال‌الدین نوحی افزود: مسوولان این بانک آذرماه برای ارزیابی نهایی به کشور می‌آیند و با موافقت نهایی، سالانه ۳۰میلیون دلار برای اجرای طرح پرداخت خواهند کرد.

مجری طرح تجهیز معادن زغال سنگ خمرود با اشاره به این که با راه اندازی این طرح، مواد اولیه کارخانه‌های زغال‌شویی و کک‌سازی زرند تامین خواهد شد، اظهار داشت: میزان تولیدات این کارخانه، ۷۵۰هزار تن زغال سنگ خام کک شو و نیز ۴۰۰هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ خواهد بود.

وی افزود: میزان اشتغال ناشی از این طرح، بیش از یک هزار نفر شغل مستقیم و ۴هزار نفر شغل غیرمستقیم خواهد بود.

نوحی ادامه داد: با توجه به توافق صورت گرفته، ۷۰درصد سرمایه‌گذاری (تا ۹۰ میلیون دلار) توسط بانک توسعه اسلامی و با نظارت اجرایی آن و ۳۰درصد بقیه توسط بخش داخلی انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که شورای اقتصاد موافقت خود را برای فاینانس کردن (تامین منابع مالی) طرح اعلام کرده و در حال حاضر مجوزهای مختلف انجام طرح همچون محیط زیست دریافت شده است. وی ادامه داد: باید ناظر عالیه‌ای برای نظارت بر اجرای طرح، فعالیت بانک و نیز کار پیمانکار تعیین شود.