براساس آخرین گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فعالیت سه بانک بزرگ دولتی در راستای خدمات سامانه تسویه آنی(ساتنا) در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن دست کم دو‌هزار واحد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از آخرین گزارش بانک مرکزی در خصوص عملکرد بانک‌ها در ساتنا و آمار روزانه اسناد تسویه شده مشتری به مشتری در ساتنا از تاریخ ۳۱ مرداد ماه تا ۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۸ نشان می‌دهد بیشترین تعداد تراکنش در این زمینه در مدت یادشده همچنان متعلق به بانک‌های ملت، تجارت و صادرات بوده است.

براساس این گزارش، بانک‌های مذکور به ترتیب آمار ۲۱‌هزار و ۴۳۹، ۱۱‌هزار و ۸۳۱ و ۹‌هزار و ۸۴۸ تراکنش را به ثبت رسانده‌اند.

این در حالی است که آمار یاد شده از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مرداد به ترتیب ۱۸‌هزار و ۴۶۴، ۹‌هزار و ۲۳۷و ۷‌هزار و ۶۶۴ تراکنش را به ثبت رسانده‌اند. این گزارش حاکی‌است بانک‌های صنعت و معدن، توسعه و اقتصادنوین به ترتیب با ارقام ۱۱۴، ۲۴۳ و ۳۰۳ تراکنش کمترین آمار روزانه اسناد تسویه شده مشتری به مشتری در ساتنا را طی هفته گذشته دارا بودند.

از ۳۱ مرداد ماه تا ۵ شهریور ماه جاری، میزان اسناد تسویه شده مشتری به مشتری در ساتنا در هر روز به ترتیب ۷‌هزار و ۵۶۱ مورد، ۱۳‌هزار و ۶۱۵ مورد، ۱۲‌هزار و ۵۱۲ مورد، ۱۲‌هزار و ۵۳۳ مورد، ۱۱‌هزار و ۷۲۴ مورد و ۸‌هزار و ۸۷۸ مورد بود. براساس گزارش بانک مرکزی، مجموع اسناد تسویه شده مشتری به مشتری بانک‌ها در ساتنا در این مدت برابر ۶۶‌هزار و ۸۲۳ مورد اعلام شد، درحالی‌که این رقم در هفته گذشته ۵۵هزار و ۶۴۸ مورد گزارش شده بود.

این گزارش حاکی‌است میزان مجموع اسناد تسویه شده مشتری به مشتری بانک‌‌ها در ساتنا در مدت یادشده ۱۱‌هزار و ۱۷۵ ریال رشد داشته است. مشتریان بانکی می‌توانند با استفاده از امکانات ساتنا بدون محدودیت مبلغ و بدون پرداخت کارمزد، وجه را از یک حساب در یک بانک به حسابی دیگر در بانکی دیگر منتقل کنند، وجوه حواله شده ساتنا حداکثر تا پایان وقت اداری درخواست حواله به حساب مقصد واریز می‌‌شود.