معاون پارلمانی سابق بانک مرکزی با اشاره به پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک در دنیا گفت: تاسیس بانک مجازی برای عقب نماندن از نظام بانکی جهانی، ضروری است. حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» با اشاره به تصمیم سیستم بانکی به منظور تاسیس بانک‌های مجازی با سرمایه اولیه ۷۰۰میلیون تومان اظهار داشت: ابتدا باید فرهنگ‌سازی لازم برای تاسیس و شروع فعالیت بانکداری مجازی در کشور انجام شود. وی افزود: در تمام دنیا وقتی بحث آی‌تی مطرح شد، دولت‌ها مشخصا کمک‌های ویژه‌ای را برای استفاده از این خدمت در قالب‌های مختلف انجام می‌دادند.

به گفته مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه استفاده از خدمات آی‌تی در بخش بانکداری مانند گسترش کارت‌ها از سوی دولت‌ها در سراسر دنیا کاملا مشهود است؛ به همین دلیل، ایران نیز باید همتای سایر کشورها حرکت کنند.

مستخدمین حسینی ادامه داد: بانک‌های مجازی نیز در قالب فوق ارزیابی می‌شوند؛ به همین دلیل باید در جهت فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برای استفاده عموم مردم انجام شود.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۷۵درصد از جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند که به این حوزه‌ها نیز علاقمند و مشتاق به کارگیری علم روز در امور مختلف خود هستند.

مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه در ادامه گفت: نباید این انتظار رود که بانک مجازی در ماه یا سال اول فعالیت خود به صورت موفق عمل کند. وی با بیان اینکه باید به این نوع خدمات در جامعه «زمان» داده شود، تصریح کرد: باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این راستا بیشتر صورت گیرد تا این امر بین مردم جا بیفتد. معاون پارلمانی سابق بانک مرکزی با بیان اینکه شمار استفاده از کارت‌های اعتباری طی چند سال گذشته مرتب رو به افزایش است، افزود: تاسیس بانک‌های مجازی در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که باید در کشور صورت بگیرد.

به گفته مستخدمین‌حسینی، تصمیم مسوولان برای کم بودن میزان سرمایه اولیه بانک‌های مجازی درست بوده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود، گروه‌های علاقه‌مند این حوزه را در کشور راه‌اندازی کنند، گفت: تاسیس بانک‌های مجازی به عنوان یک ضرورت و الزام تلقی می‌شود.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: نمی‌توان راهی را که در تمام دنیا انتخاب شده و در حقیقت با سایر امور بانکداری نوعی پیوستگی دارد در ایران انتخاب نکرد.