بنگاه‌های زودبازده را نباید محکوم کرد

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حمایت از بنگاه‌های زودبازده استفاده می‌کنیم. محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با تاکید بر ادامه طرح پرداخت تسهیلات از سوی بانک ملی به بنگاه‌های زودبازده، اظهار داشت: طرح که دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی است، باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: به اسم اینکه این طرح‌ها، طرح‌های بنگاه‌های زودبازده است نباید به محکومیت آنها پرداخت.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه «اسم طرح برای بانک اهمیتی ندارد»، متذکر شد: تفاوتی در اینکه اسم طرح اشتغال زایی، زودبازده یا اقتصادی باشد وجود ندارد.

وی با بیان صحیح ارزیابی کردن سیاست‌های دولت برای حمایت از کارگاه‌های کوچک، اذعان داشت: در حال حاضر سمت و سوی دولت بر حمایت از کارگاه‌های کوچک است که این سیاست درستی می‌باشد.

خاوری اذعان داشت: در تمامی جوامع تجارت‌ها و فعالیت‌های کوچک اقتصادی تحت حمایت قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه «طرح بنگاه‌های زودبازده از حرکت‌های خوب اقتصادی است»، گفت: هر طرح دیگری که بخواهد با این وسعت اجرایی شود، قطعا ممکن است مشکلاتی در کنار آن مطرح گردد.

خاوری تصریح کرد: منتقدین طرح‌ بنگاه‌های زودبازده باید به دنبال حل مشکلات بگردند، چرا که این طرح از ایده‌های خوب اقتصادی است.

وی گفت: بنگاه‌های زودبازده به راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی کوچک کمک می‌کند و باید از تمامی ظرفیت‌های خود در چارچوب‌های نظارتی صحیح در این زمینه استفاده کنیم.

تشریح برنامه‌های بانکداری الکترونیک در بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی برنامه‌های توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در این بانک را در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تشریح کرد.

محمود خاوری، مدیرعامل بانک ملی،در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به تشریح فعالیت‌های شش ماهه الکترونیکی بانک پرداخت و گفت: «طی شش ماهه اخیر در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت فعالیت‌هایی صورت گرفته است.»

وی افزود: «در خصوص اجرای کربنکینگ، با توجه به مسائل تحریم و اینکه دسترسی به نرم‌افزارهای اصلی و پیمانکاران بین‌المللی ممکن نیست، بخش پیمانکاران داخلی تقویت شده و فرآیند کار در حال بازنگری است.»

خاوری با بیان اینکه برای کوتاه‌مدت، به صورت بخشی فعالیت‌های الکترونیکی بانک در حال ارائه شدن است، گفت: «برای اینکه در کار بانک وقفه ایجاد نشود، ظرفیت‌ها در حال افزایش است، به طور مثال ظرفیت سیبا وسبای بانک ملی بالا رفته که البته سخت‌افزارهای موجود ممکن است حجم این‌همه بار را نداشته باشند. علت این است که برخی بانک‌ها که خصوصی شده‌اند همکاری اجتماعی با آنها چندان صورت نمی‌گیرد و بار کاری آنها به بانک ملی منتقل شده است.»

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: «حجم تراکنش‌ها نیز افزایش یافته به طوری‌که در سه هفته پیش طی مقایسه‌ای که صورت گرفت، تراکنش‌ها به بالاتر از ۱۲میلیون رسیده در حالی‌که در سال گذشته در همین زمان حدود ۸میلیون بوده است، این امر نشان می‌دهد بار خدمت‌رسانی الکترونیک برخی بانک‌ها بر دوش بانک ملی قرار گرفته که البته نسبت به این موضوع انتقادی نداریم.»

خاوری با بیان اینکه بر اساس بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی تا پایان سال همه حساب‌ها باید متمرکز شود، اظهار داشت: «حساب‌های بانک ملی تقریبا همه متمرکز و الکترونیکی شده‌اند و سایت‌های پشتیبان را نیز فعال کردیم؛ به طوری‌که سایت‌های پشتیبان قبلا در شرکت خدمات انفورماتیک بود که در حال حاضر به دو سایت در تهران و مشهد منتقل

شده است.