منوط به ایفای تعهدات قبلی است

مدیرعامل بانک ملت گفت: اعتبارات اسنادی گشایش یافته از سوی شرکت واگن‌سازی وابسته به متروی تهران در بانک ملت، سررسید شده و تمدید آن منوط به ایفای تعهدات قبلی است.

علی دیواندری در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در مورد اینکه آیا بانک ملت در گشایش اعتبار برای شرکت مترو کوتاهی یا تعلل کرده است، گفت: این گشایش قبلا انجام شده و با وجود این که سررسید آن گذشته، اقدامی در جهت تسویه آن صورت نگرفته است به همین دلیل طبق قانون حرفه‌ای بانکداری، تمدید این اعتبار منوط به ایفای تعهدات قبلی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بانک ملت با دولت در این زمینه مشکلی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: بانک ملت با دولت هیچ مشکلی ندارد و مسوولان دولت هم همواره بر همکاری این بانک و شرکت مترو تاکید داشته‌اند.

مدیرعامل بانک ملت افزود: عدم برقراری ارتباط مناسب با بانک ملت به عملکرد مسوولان شرکت واگن‌سازی بر می‌گردد و هیچ ارتباطی به رابطه دولت و بانک ندارد.

وی به این سوال که چرا با وجود گشایش اعتبارات اسنادی، واگن‌ها ترخیص نشده است، تاکید کرد: با وجود اینکه دولت سهم خود را در این مورد پرداخت کرده اما این سهم متاسفانه صرف ایفای تعهدات بانکی شرکت مترو نشده است.

دیواندری با تاکید بر این نکته که مدیران اجرایی شرکت واگن‌سازی مترو نباید مشکلات داخلی خود را به بانک ملت و دولت نسبت بدهند، تصریح کرد: این صحبت‌های غیرمنصفانه موجب نتیجه‌گیری‌های نادرست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملت در ارتباط با پرونده تمدید اعتبارات اسنادی واگن‌های مترو از زمان سررسید، مشغول انجام بررسی‌های کارشناسی و طی مسیر قانونی است و مستندات پرونده نیز حکایت از عدم تعلل بانک دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: بانک ملت با توجه به رسالت خود مبنی بر رعایت اصول بانکداری حرفه‌ای در چارچوب قانون، آماده همکاری مناسب و متناسب با شرکت مترو است.