مدیرعامل بیمه دانا گفت: اقتصادی نبودن بیمه شخص ثالث و سهم نزدیک به ۵۰درصدی در صنعت بیمه و نسبت خسارت حدود ۱۲۰درصدی به استناد سالنامه آماری بیمه مرکزی از مهم‌ترین مسائل قابل بحث برای ورود شرکت‌های بیمه به بورس است.

به گزارش باشگاه خبری «توانا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، هادی اویار حسین، مدیرعامل بیمه دانا درباره نقاط ضعف صنعت بیمه کشور به نامناسب بودن ترکیب پرتفوی بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: پایین بودن سهم بیمه‌های عمر در کشور که در حدود ۶ درصد است، در مقایسه با سایر کشورها ناچیز بوده و از مشکلات این صنعت است.

وی با اشاره به ورود صنعت بیمه به بورس افزود: مشکل اقتصادی نبودن بیمه شخص ثالث و سهم نزدیک به ۵۰درصدی در صنعت بیمه و نسبت خسارت حدود ۱۲۰درصدی به استناد سالنامه آماری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین مسائل قابل‌بحث برای شرکت‌های بیمه است.

مدیرعامل بیمه دانا به پایین بودن فرهنگ بیمه‌ای در کشور اشاره کرد که منجر به عدم اطلاع‌رسانی مطلوب بیمه‌‌ای توسط شرکت‌های بیمه‌گر می‌شود. وی ارائه نکردن بیمه‌نامه‌های جدید و مورد نیاز جامعه توسط شرکت‌های بیمه را از دیگر مشکلاتی که مانع رشد صنعت بیمه می‌شود، دانست و افزود: نداشتن اطلاعات و آمار جامع و دقیق از صنعت بیمه که نیازمند پایگاه اطلاعاتی متمرکز در بیمه مرکزی است نیز از دیگر نقاط ضعف این صنعت است. اویار حسین همچنین به لزوم بررسی و بازنگری در برخی قوانین موجود صنعت بیمه که مربوط به سال‌های خیلی گذشته است، تاکید کرد و افزود: این قوانین در حال حاضر کفایت و کارایی لازم را ندارد. مدیرعامل بیمه دانا سنتی بودن شبکه فروش را چالش دیگری در این صنعت دانست و تصریح کرد: صنعت بیمه نیازمند تحولات اساسی در مقررات مربوط به اخذ نمایندگی، اختیارات نمایندگی، نظارت نمایندگی و ارائه امکانات به نماینده است. وی با اشاره به ضرورت مهندسی مجدد در صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه چابک نیست و به همین علت باید با مهندسی مجدد به بهبود کیفیت، خدمات، کاهش هزینه و سرعت عملیاتی این صنعت کمک کرد. وی به اجرایی کردن بیمه‌های تکافل در کشور اشاره کرد و گفت: نیاز به تشکیل دفتر مطالعات و بررسی اجرایی کردن برنامه بیمه‌های تکافل در کشور می‌تواند انگیزه‌های مناسبی برای بیمه‌گذاران کنونی ایجاد کند. اویار حسین در پایان به لزوم ایجاد تعامل بین دانشگاه‌هایی که رشته بیمه‌ای دارند، ارتقای سطح آن به کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی با کمک شرکت‌های بیمه و تامین نیازهای آموزشی کارکنان و شبکه فروش شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرد.