مدیریت ثروت

مدیریت ثروت یکی از شاخه­های مشاوره سرمایه­گذاری است که از ترکیب فعالیت های گوناگون، اما مرتبط از جمله برنامه­ریزی مالی، مدیریت پورتفوی سرمایه­گذاری و خدمات مشاوره­ای سرمایه­گذاری و حقوقی و ...تشکیل شده است. اکثراً مشتریان حقوقی و حقیقی خاص بانک­ ها که معمولاً خالص ارزش دارائی های آنان نزد بانک بیش از یک میلیون دلار بوده و یا شرکت های حقوقی کوچک با درآمدهای بالا ، مشتریان خدمات مدیریت ثروت را تشکیل می دهند. مدیران ارائه کننده اینگونه خدمات اکثراً دارای مدارک معتبر بانکداری و مشاوره سرمایه­گذاری همچون CFA، CWM،CCB و....می باشند که با ارائه خدمات گوناگونی از جمله ارائه مشاوره سرمایه­گذاری در نحوه خرید، فروش و مالکیت دارائی های مختلف، مدیریت پورتفوی برنامه­ریزی شده، ارائه مشاوره حقوقی در زمینه سرمایه­گذاری مشغول به فعالیت می باشند. در همین راستا، مهم ترین بخش فعالیت های مدیران این شاخه مرتبط به ترکیب دانش و تجربه در طراحی، اجرا و نظارت بر استراتژیهای سرمایه گذاری خاص است که پس از همسو نمودن منافع سرمایه گذار با موازین قانونی از تأثیرات سوء نوسانات بازار جلوگیری می نماید و به طور معمول، فرایند طراحی اینگونه استراتژیی ها مبتنی بر قواعد مدیریت در زمینه های سرمایه گذاری در سهام، سرمایه گذاری ها بادرآمد ثابت، تداوم نقدینگی و به وجودآوردن تعادل میان سرمایه گذاری ها با ریسک پایین ، سرمایه گذاری در زمینه های جایگزین و با ریسک و بازده بالاترمی باشد. بدین ترتیب، یکی از عوامل بسیار مهم در توسعه استانداردهای مدیران ثروت، تجربه برخورد با بازارهای متفاوت و داشتن آگاهی متناسب با ابزارها و قوانین کلی موجود در هر یک از بازارهای مشتق پول و سرمایه می باشد.

مدیریت امورسرمایه­گذاری بانک سامان بادر نظر داشتن بازده مورد نظر و ریسک­پذیری مشتری سعی بر آن دارد که به خواسته­های ویژه مشتری بپردازد و با تحقیقات و برنامه­ریزی پیوسته مشتریان را شناسائی کند و سپس بر طبقویژگی های پورتفوی مشتری، خدمات خاص مشاوره را عرضه کند.

این خدمات مختص به فعالیت های حرفه ای مشاوره سرمایه گذاری به مشتریان، شرکت های زیر مجموعه ویا اشخاص حقیقی و یا حقوقی وابسته به بانک می باشد. با در نظر گرفتن رابطه تکمیلی میان این خدمات و خدمات تخصصی در مدیریت دارائی ها و با توجه به ضوابط و محدودیت های بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان بورس اوراق بهادار، اداره مشاوره و راهبری سرمایه گذاری های مدیریت سرمایه گذاری بانک سامان آمادگی ارایه خدمات ذیل در رابطه با موضوع مورد بحث و همچنین سایر خدمات مشاوره سرمایه گذاری با مشتریان خاص حقیقی و حقوقی خود را دارد:

خدماتی از قبیل:

۱. مشاوره در خرید و فروش انواع دارایی ها و اوراق بهادار در قالب پرتفوهای کاملاً اختصاصی یا پرتفوهای استانداردی مدیریت سرمایه گذاری

۲. مشاوره در خصوص خرید، تملک و ادغام شرکت ها و شخصیت های حقوقی دیگر

۳. مشاوره در نحوه چگونگی ساخت پورتفوهای باز نشستگی و مدیریت پرداخت های آن

۴. برنامه ریزی مالی و مشاوره در رابطه با افزایش سرمایه/ سرمایه گذاری مجدد

۵. مشاوره در مدیریت جریانات نقدی (Cash Flow Management) در رابطه با مشتریان حقوقی فعال در صنایع خاص همچون داروسازی، مدیریت بهداشت و غیره.

شماره تماس: ۲۳۰۹۵۵۴۵-۰۲۱

پست الکترونیکی: investment@sb۲۴.com

تهیه و تنظیم:امیررضا ثقفی(رییس اداره مشاوره و راهبری

سرمایه گذاری ها-مدیریت امور سرمایه گذاری بانک سامان)