فروش سفته و برات در خردادماه امسال در شهر تهران ۵/۳۹میلیارد ریال بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۸/۶ و ۶/۵درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش ایرنا، به نقل از مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، در سه ماه نخست امسال حدود ۱/۱۰۲میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته معادل ۱/۹درصد، کاهش داشته است.در این گزارش در خصوص آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران آمده است: در خرداد ماه امسال چهار هزار و ۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳/۴۱۴میلیارد ریال در شهر تهران، واخواست شد. این گزارش ادامه می‌دهد: در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به‌ترتیب به اعداد ۵/ ۱۰۶ و ۵/۴۲۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل به‌ترتیب ۳/۳۲ و ۷/۳۸درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۴/۲۲ و ۷/۱۱درصد، کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در خرداد ماه امسال به عدد ۹/۳۹۵ رسید. عدد شاخص مذکور در خرداد ماه سال گذشته معادل ۲۲۹ بود.در ادامه گزارش اطلاعات بانک مرکزی در سه ماه نخست آمده است: در سه ماه نخست امسال حدود ۷/۱۳هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱/۱۳۰۳میلیارد ریال در شهر تهران، واخواست شد. طبق این گزارش در دوره یاد شده متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳/۳درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۹/۲۵درصد، افزایش داشته است.شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه نخست امسال به عدد ۴/۳۹۴ رسید. عدد شاخص مذکور در سه ماه نخست سال گذشته ۳۲۶ بود.