گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت گفت: این بانک شایستگی و توان انجام کارهای بزرگ زیادی را دارد و با وجود خصوصی شدن همچنان در خدمت اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع کارکنان این بانک در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: خوشبختانه بانک ملت در تقسیم‌بندی بانک‌ها برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، بانک تجاری و قابل واگذاری تشخیص داده شد و این امر نشان از قابلیت‌های زیاد این بانک دارد.

وی به فعالیت‌های بزرگ بانک ملت در راستای مسوولیت اجتماعی آن اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد بانک مبنی بر اعطای تسهیلات برای آزادی زندانیان نیازمند دیه در جرایم غیرعمد، تاکنون تعداد زیادی از این افراد از زندان‌ها آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند که این امر برای بانک یک افتخار محسوب می‌شود.

دکتر دیواندری طرح خودروهای فرسوده و ساماندهی خودروهای شخصی را که بانک ملت شروع کرده است از دیگر اقدامات بزرگ این بانک عنوان کرد و اظهار داشت: این خودروها هم آلاینده هوا بودند و هم چهره شهرها را نازیبا کرده بودند که با تسهیلات بانک ملت مالکان آنها توانستند خودروهای خود را نوسازی کنند.

مدیرعامل بانک ملت اجرای طرح خرید نقدی گندم برای چهارمین سال متوالی را از کارهای بزرگ و موفق این بانک برشمرد و با قدردانی از کارکنان در اجرای این طرح، یادآور شد: تا پیش از اجرای طرح مذکور، کشاورزان برای گرفتن حاصل دسترنج خود با مشکلات زیادی مواجه بودند ولی اجرای طرح خرید نقدی گندم علاوه بر ایجاد رضایتمندی در کشاورزان، انگیزه آنان را برای کشت بیشتر افزایش داد.

وی ایجاد اشتغال را در شرایط کنونی، یک فریضه دینی و تقویت کارآفرینان را جهاد اقتصادی خواند و تصریح کرد: ایجاد امید و حفظ حریم خانواده، حفظ دیانت خانواده در گرو اشتغال است. دکتر دیواندری با اشاره به رشد تاریخی صنعت در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: قبل از تاسیس اتاق بازرگانی تهران، اتاق بازرگانی استان راه‌اندازی شده است و این استان و شهر تبریز یکی از قطب‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کشور است و این خطه مردمانی مولد دارد که علاوه بر تامین کالای خود استان، کالاهای تولیدی خود را به سایر استان‌ها صادر می‌کنند و محصولات کشاورزی آن در داخل و خارج نیز شهرت خاصی دارد. وی با بیان این نکته که تولید و کار اقتصادی در استان آذربایجان شرقی واقعی است، یادآور شد: موقعیت ژئوپولتیکی استان آذربایجان شرقی بر کسی پوشیده نیست و آذربایجان کریدور اتصال اروپا به آسیای میانه است. علاوه بر این، آذربایجان در مقاطع حساس و تاریخی این کشور نشان داده در راستای نام کشور و صیانت از کیان کشور حماسه‌ها آفریده است.