مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار گفت: بانک انصار تا پایان امسال کار خود را آغاز خواهد کرد.

غلامحسن تقی‌نتاج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تاسیس بانک انصار ابلاغ شده و آن را دریافت کرده‌ایم و اقدامات برای ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها آغاز شده است. در حال حاضر مشغول زمینه‌سازی‌های لازم برای تشکیل بانک هستیم. وی گفت: با توجه به اینکه ۲۰ سال از فعالیت این موسسه می‌گذرد، در حال تعیین کارشناسی ارزش فعلی سهام هستیم و پس از آن اعلام پذیره‌نویسی عام خواهد شد. مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری انصار افزود: مجوزی هم برای افزایش سرمایه‌ باید گرفته شود تا سرمایه اولیه بانک به ۲۰۰‌میلیارد تومان مورد نظر بانک مرکزی برسد.

وی انطباق بسیار بالای بانک انصار با ضوابط بانکداری اسلامی و وجود شبکه یکپارچه الکترونیکی و توانمندی‌ در مشارکت انصار در پروژه‌های پرداخت الکترونیک شهری را از مزیت‌های بانک انصار در آینده عنوان کرد.

نتاج همچنین تاکید کرد: سیاست موسسه انصار در پرداخت تسهیلات خرد ادامه پیدا می‌کند، چون معتقدیم کمترین ریسک در این قسمت وجود دارد و موسسه انصار در وصول اقساط مشکلی ندارد. وی گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش شعب نداریم، اما در برنامه پنج‌ساله آینده این کار را انجام خواهیم داد. به گفته او، سود موسسه مالی و اعتباری انصار در سال ۸۷ معادل ۱۵‌میلیارد تومان بوده و ۴۲۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات در سطح جامعه پرداخت شده است.