مدیرعامل بیمه دانا اختلاف مالیاتی برای جبران خسارت زلزله بم از محل ذخیره فنی تکمیلی خطرات طبیعی را دلیل پذیرفته نشدن بیمه دانا در بورس دانست.

هادی اویارحسین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اختلافی که وجود دارد با سازمان حسابرسی است. شرکت‌های بیمه در پایان هر دوره چند نوع ذخیره می‌گیرند که یکی از آنها ذخیره فنی تکمیلی خطرات طبیعی است و شرکت بیمه دانا هم با مصوبه‌ شورای عالی بیمه زیان سال ۸۵ خود را از این محل پوشش داده است.

وی درباره دلیل این زیان گفت: شرکت بیمه دانا به دلیل وقوع زلزله بم خسارت سنگینی را در سنوات گذشته داشت و سال ۸۶ با مجوز شورای عالی بیمه این خسارت را جبران کردیم. وی گفت: اختلاف در این نقطه است که ما معتقد هستیم، چون این خسارت برای جبران خسارت گرفته شده است از لحاظ فنی مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد، چون درآمدی ایجاد نشده که مالیاتی گرفته شود. استاندارد ۲۸ بیمه‌ها در این باره شفاف است، اما با سازمان حسابرسی مشکلاتی وجود دارد که منتظر نظر وزیر اقتصاد هستیم. وی به آزاد‌سازی برخی دارایی‌های بیمه‌ دانا اشاره کرد و گفت: آخرین ملک ما بعد از ۲۰ سال از تصرف ارتش آزاد شده و به اسم بیمه‌ دانا شده است که دستور رفع تصرف را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم و این دارایی‌ها هم به مجموع دارایی بیمه دانا اضافه خواهند شد.