معاون فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: با ایجاد امکان دسترسی به بانک اطلاعات جامع بیمه خودروها در پورتال بیمه مرکزی، استعلام بیمه نامه خودروها به‌طور آنلاین فراهم می‌شود، لذا خودروهای فاقد بیمه نامه از این پس به راحتی شناسایی می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، «فرامرز فتح نژاد» راه‌اندازی این بخش را قسمتی از اجرای پروژه پنجره واحد خدمات امور بیمه‌ای کشور دانست و گفت: در کنار این فعالیت، بخش اعلام شکایات و انتقادات پورتال نیز فعال شده و تمام بیمه‌‌شدگان چه دارندگان دفترچه‌های بیمه دولتی و چه خصوصی می‌توانند شکایت‌ها و انتقادات خود را از شرکت‌های بیمه به‌صورت الکترونیکی به جریان بیندازند و روند آن را نیز پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی پنجره واحد خدمات امور بیمه‌ای یکی از پروژه‌هایی است که در صنعت بیمه کشور تعریف شده و از طریق آن، قوانین و مقررات مختلف از قبیل نحوه صدور بیمه‌‌نامه‌ها، تعرفه‌های شرکت‌های بیمه و غیره در این پنجره اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی شرایط دریافت بیمه‌نامه‌ها و تعرفه آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین خاطر این پنجره در وهله اول به‌عنوان یک پایگاه اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود که مردم را راهنمایی می‌کند و در بخش دیگر نیز آنها را به سمت دریافت خدمات از شرکت‌‌های مختلف بیمه هدایت می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر فردی بخواهد بیمه‌نامه‌ شرکت خاصی را خریداری کند، از طریق این پورتال به سایت آن شرکت راهنمایی می‌شود.

وی گفت: از آنجا که بیمه مرکزی نقش رگولاتور و ناظر را ایفا می‌کند، نمی‌تواند خدمات الکترونیکی چندانی را به‌صورت مستقیم به مردم ارائه دهد، اما خدماتی که به شکل محدود در حیطه وظایف این نهاد قرار گرفته، الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.