فروش سفته و برات در مهرماه امسال در شهر تهران حدود ۱/۴۱ میلیارد ریال بود که در مقایسه با ماه قبل ۸/۷ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۸/۱۳ درصد افزایش یافته است. براساس گزارش ایرنا به نقل از مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، در هفت ماه نخست امسال حدود ۹/۲۶۴ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: سفته و برات فروخته شده در شهر تهران در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته معادل ۷/۱ درصد، کاهش داشته که این میزان نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳/۱ درصد، افزایش نشان می‌دهد. در این گزارش در خصوص آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران آمده است: در مهر ماه امسال حدود ۴/۳ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۶۱ میلیارد ریال در شهر تهران، واخواست شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸/۷۹ و ۴۶۹ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۴/۵۸ و ۱/۳۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۴/۱ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۶/۵۶ درصد، افزایش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مهر ماه امسال به عدد ۴/۵۸۷ رسید. عدد شاخص مذکور در مهر ماه سال گذشته، معادل ۳۷۰ بود.