ما را به دامپینگ متهم نکنید

عکس حمید جانی‌پور:

سهامیان مقدم خطاب به برخی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: سرویس دهی خوب شرکت بیمه ‌ایران را در قالب دامپینگ تفسیر نکنید، توانمندی‌های فنی خود را افزایش دهید.

جواد سهامیان مقدم مدیر عامل بیمه‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار موج با بیان‌این که «هم اکنون شرکت‌های بیمه‌ای توانمندی لازم را در ارزیابی ریسک ندارند»، اظهار داشت: صنعت بیمه باید نیروهای متخصص و توانمند را به منظور ارزیابی ریسک در اختیار داشته باشد تا قیمت متناسب با خطر تعیین شود.

نرخ باید متناسب با ریسک باشد

وی افزود: برخی شرکت‌های بیمه‌ای برای پوشاندن ناتوانی‌های خود، شرکت‌های رقیب را به دامپینگ متهم می‌کنند.

مدیر عامل بیمه ‌ایران با تاکید بر ضرورت اجرای آزاد‌سازی و آثار مثبت آن تصریح کرد: اگر ابزار و تکنیک‌های لازم آزاد سازی پیش‌بینی نشود این امر پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نرخ‌هایی که بیمه مرکزی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای گذاشته بود، مربوط به ده‌ها سال قبل است.

سهامیان مقدم ادامه داد: برخی از نرخ‌ها دربردارنده وجوه اضافی بودند که از بیمه‌گذار دریافت می‌شد که باید نرخ متناسب با ریسک از بیمه گذار دریافت کنیم.

تربیت نیروی متخصص یک الزام است

وی گفت: صنعت بیمه در شرایط آزادسازی نرخ باید اقدامات دیگری از جمله خلاقیت، نوآوری و تربیت نیروهای متخصص را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای در‌ایران اظهار داشت: شرکت‌های بیمه باید ارزیابی مناسبی از ریسک‌های پذیرشی داشته باشند و حق بیمه را متناسب با ‌این ریسک تعیین کنند.

وی افزود: نباید نرخ حق بیمه‌ای به گونه‌ای باشد که پول اضافی از بیمه‌گذار دریافت شود.این کارشناس صنعت بیمه متذکر شد: هر شرکتی که کمتر از نرخ فنی و نرخ متناسب با ریسک در بازار حضور پیدا کند، دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: شرکت بیمه ‌ایران در ارزیابی‌های ریسک به گونه‌ای عمل می‌کند که به بیمه‌گذار اجحاف وارد نشود.

گناه ما سرویس‌دهی خوب است

مدیر عامل بیمه‌ایران با بیان‌این که «گناه ما سرویس دهی مطلوب است»، تاکید کرد: شرکت‌های بیمه‌ای باید به تقویت نیروی انسانی و توانمندی‌های فنی بپردازند و سرویس‌دهی خوب شرکت بیمه‌ایران را در قالب دامپینگ تفسیر نکنند.وی در ادامه خودداری شرکت‌های بیمه‌ای را از صدور حق بیمه شخص ثالث به جهت زیان‌دهی ‌این بیمه نامه مورد اشاره قرار داد و افزود: بیمه ‌ایران ظرف ۲۰ دقیقه با اکیپ‌های سیار خود، خسارت مردم را در صحنه سانحه پرداخت می‌کند.

از نرخ غیرفنی پرهیز کنید

وی هدف استراتژیک بیمه ‌ایران را‌ ایجاد امنیت در مرزهای اقتصادی و اجتماعی برای مردم عنوان کرد و به شرکت‌های بیمه توصیه کرد: براساس دستور ریاست جمهوری باید رقابت براساس مشتری مداری و ارائه خدمات سریع و آسان مورد توجه قرار گیرد.مدیرعامل شرکت بیمه‌ ایران سود شرکت را در سال ۸۷ قریب به ۴۰ درصد ذکر کرد که از متوسط سود شرکت‌های بیمه دیگر به مراتب بالاتر است.وی متذکر شد: شرکت بیمه‌ای که در رقابت برای حذف دیگران نرخ را پایین می‌آورد، قبل از هر کس به خود آسیب می‌زند چرا که بیمه‌گری که نرخ پایین ارائه می‌دهد، ضعیف خواهد شد.

سهامیان مقدم با تاکید بر‌این که «شرکت‌های بیمه باید از نرخ‌های غیرفنی پرهیز کنند»، گفت: شرکت‌ها باید به محاسبه نرخ‌های فنی بپردازند و با یکدیگر همدلی و وفاق داشته باشند.