تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده و برگشت داده شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران در آبان‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۳/۱۰ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۶/۶ درصد افزایش یافت. براساس گزارش ایرنا به نقل از مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده در آبان ماه امسال به ترتیب به اعداد ۳/۷۲ و ۲/۲۷۵ رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن به ترتیب ۳/۱ و ۳/۶ درصد، افزایش یافت.

طبق این گزارش، در آبان ماه امسال تعداد ۴۳۲ هزار برگ سند به مبلغ ۷/۱۸ هزار میلیارد ریال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران برگشت داده شد.

شاخص‌های تعداد و مبلغ این اسناد در آبان‌ماه امسال به ترتیب به اعداد ۷/۱۵۲ و ۹/۳۳۴ رسید که نسبت به ماه قبل از آن، از نظر تعداد ۱/۴ درصد و از لحاظ مبلغ ۸/۲ درصد افزایش یافت و در مقایسه با آبان ماه سال گذشته از نظر تعداد ۸/۴ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ کاهش جزئی نشان می‌دهد.

نسبت تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به مبادله شده به ترتیب به ۵/۱۰ و ۵/۴ درصد رسید. نسبت‌های یادشده در آبان ماه سال گذشته به ترتیب ۹و ۸/۴ درصد بود.

براساس گزارش هشت ماهه نخست امسال که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران حدود ۴/۳۰ میلیون برگ سند به مبلغی معادل ۶/۲۸۷۷ هزار میلیارد ریال مبادله شد. در این دوره میانگین شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده به ترتیب به اعداد ۸/۶۶ و ۵/۲۳۸ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۱/۳۵ و ۴/۱۰ درصد، کاهش یافته است.