فروش سفته و برات در آبان ماه امسال در شهر تهران حدود ۴۱ میلیارد ریال بود که در مقایسه با ماه قبل ۴/۰ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳/۱۳ درصد، افزایش یافته است. براساس گزارش ایرنا به نقل از مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، در هشت ماه نخست امسال حدود ۸/۳۰۵ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: سفته و برات فروخته شده در شهر تهران در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته معادل ۱/۰ درصد، افزایش داشته است.

در این گزارش در خصوص آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران آمده است: آبان ماه امسال حدود پنج هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۹/۴۷۲ میلیارد ریال در شهر تهران، واخواست شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷/۱۱۸ و ۱/۴۸۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۷/۴۸ و ۶/۲ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۷/۱۴ و ۸/۴۹ درصد کاهش داشت.

این گزارش ادامه می‌دهد: در هشت ماه نخست امسال حدود ۳/۴۲ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳/۴۳۲۱ میلیارد ریال در شهر تهران، واخواست شد.

در دوره یادشده متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۱۲۶ و ۵/۵۴۹ رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹/۱۷ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ ۱/۰ درصد کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در هشت ماه نخست امسال به عدد ۲/۴۴۱ رسید. عدد شاخص یادشده در هشت ماه نخست سال گذشته معادل ۲/۴۹۹ بود.