یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت بازار جهانی طلا و افزایش قیمت هر اونس طلا، احتمال افزایش قیمت طلا در روزهای آینده نیز وجود دارد. حسین ارجمند در گفت‌وگو با «ایسنا» منطقه زنجان، با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۳۲ دلار است، اظهار کرد: با روند افزایش قیمت در روزهای اخیر، برخی اعتقاد دارند که قیمت جهانی طلا در هر اونس به ۱۳۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

وی افزود: البته می توان پیش‌بینی کرد که در این صورت، قیمت طلا دیگر روند صعودی نخواهد داشت؛ زیرا سرمایه‌گذاری در طلا صورت نخواهد گرفت و در صورت بالا رفتن طلا، دیگر از سرمایه‌گذاری در آن امتناع خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه طلافروشان زنجان ابراز کرد: به خاطر رکودی که هم اکنون در بازارهای داخلی طلا وجود دارد، به نظر نمی رسد که با افزایش قیمت جهانی قیمت طلا در کشور بیش از این افزایش یابد.

ارجمند ادامه داد: هم‌اکنون به دلیل اینکه در فصل نامناسبی از نظر خرید و فروش طلا قرار داریم، بازار از رونق برخوردار نیست و خرید و فروش آن‌چنانی انجام نمی‌شود که البته می‌توان با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه به رونق دوباره بازار خوشبین بود.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل بحران‌های اخیر در یونان و همچنین تضعیف یورو صورت گرفته است.