مسعودرضا طاهری- یورو با دو تومان افت قیمت در بازار روز یکشنبه تا ۱۲۸۸ تومان پایین آمد. قیمت هر یورو در بازار ارز داخلی کشور در حالی ۲ تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد که دلار آمریکا با ۵ تومان افزایش قیمت رکورد جدید ۱۰۴۴ تومان را در این بازار به دست آورد. پوند انگلیس نیز در بازار ارز روز یکشنبه ۵ تومان ارزان شد و به نرخ ۱۵۲۵ تومان فروخته شد.

قیمت یورو در بازار داخلی کشور از اول اردیبهشت‌ماه جاری از سطح ۱۳۶۲ تومان با کاهش شدید ۷۴ تومانی تا حد ۱۲۸۸ تومان سقوط کرده است. نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا در این مدت از ۳۵/۱ تا ۲۳۰۴/۱ در روزهای اخیر افت کرده است. این میزان در بازار توکیو تا حد ۲۲۳۵/۱ نیز گزارش شده که بیش از ۹ درصد از قدرت برابری خود را طی این مدت در مقابل دلار آمریکا از دست داده است. برخی کارشناسان از احتمال افت آن تا حد ۱۵/۱ در برابر دلار در آینده نزدیک خبر داده‌اند. افت برابری یورو تا سطح ۲۲۳۵/۱ در بازار توکیو از ۱۸ آوریل سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است.

از اول ماه جاری (اردیبهشت) دلار آمریکا از نرخ ۱۰۰۷ تومان به قیمت ۱۰۴۴ تومان افزایش یافته که ضمن افزایش ۳۷ تومانی، بیش از ۶/۳ درصد تقویت شده است.

بازار طلا نیز همزمان با افت بیشتر ارزش یورو و کاهش بهای نفت و شرایط تقویت دلار، تا ساعت ۱۵روز گذشته به وقت تهران تا حد ۱۲۲۸ دلار پایین آمد. روز یکشنبه طلا در حدود ۱۲۳۵ دلار در نوسان بود. قیمت سکه طرح قدیم از حد ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۹۶ هزار تومان پایین آمد. قیمت سکه بهار آزادی و نیم سکه هر یک ۵۰۰ تومان و ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل باقی ماند. تردیدها در خصوص آینده یورو با شدت بیشتری ادامه دارد. برخی یورو را «فنا‌شده» نیز لقب داده‌اند.