رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی به دنبال رقابتی کردن شرکت‌های داخلی نیست، بلکه درصدد ایجاد کنسرسیومی بین شرکت‌های بیمه داخلی است. محمدجواد فرشباف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بیمه مرکزی به دلیل آنکه جزو شرکت‌های‌ بیمه‌ای محسوب نمی‌شود، بخش عمده‌ای از مسوولیت‌های مدیریتی را بر دوش شرکت‌های خصوصی قرار داده است و در راستای مقابله با مشکلات آینده صنعت بیمه، به تقویت شرکت‌های بیمه‌ای و تجهیز منابع اقتصادی آنها می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی و معاونت اتکایی تمام فعالیت‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد، افزود: بیمه معلم در میان شرکت‌های بیمه خصوصی داخلی توانسته است با ظرفیت نسبتا مناسب خود، مسوولیت تحت پوشش قراردادن صنعت کشتیرانی را بر عهده گیرد. فرشباف در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های بین‌المللی، رقابت را بین شرکت‌های بیمه‌ای در تحت پوشش قرار دادن شرکت‌های کشتیرانی افزایش داده است، گفت: بیمه مرکزی به دنبال رقابتی کردن فعالیت‌های شرکت‌های داخلی در صنعت بیمه نیست، بلکه درصدد ایجاد کنسرسیومی بین شرکت‌های بیمه است؛ به گونه‌ای که به صورت متحد صنعت کشتیرانی را تحت پوشش قرار دهند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت بیمه معلم به تنهایی ظرفیت پوششی را در این‌باره ندارد، تصریح کرد: سایر شرکت‌های خصوصی نیز در این مسیر مشارکت‌های خوبی داشته‌اند به صورتی که ظرفیت‌‌ها و خطرپذیری‌های متناسب با سرمایه‌های شرکت‌های مختلف، توزیع می‌شود.