گروه بازار پول- پس از گذشت ماه‌ها از اتمام حجت، بانک مرکزی وارد عمل شد و نام شرکت «بنیان تسهیل اطمینان» را به عنوان تعاونی اعتبارفاقد مجوز قانونی اعلام کرد. این در حالی است که محسن عباسی، مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی بانک مرکزی، از اعلام اسامی ۱۵ موسسه فاقد مجوز خبر داد که به زودی از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

به نظر می رسد بانک مرکزی با اعلام نام «بنیان تسهیل اطمینان» مرحله جدیدی از وظایف نظارتی خود را آغاز کرده است. در این مرحله، دیگر موسسات پولی بدون مجوز نمی‌توانند به هشدارهای شفاهی بانک مرکزی دلخوش باشند.

به نظر می‌رسد مسوولان بانک مرکزی با این اطلاعیه، عزم خود را برای ساماندهی موسسات بیش از پیش جزم کرده‌اند.

براین اساس، به گزارش باشگاه خبری توانا، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: به این وسیله به اطلاع هموطنان می‌رساند؛ شرکت بنیان تسهیل اطمینان که در تاریخ ۹/۱۱/۱۳۸۶ تحت شماره ۳۱۷۸۴۳ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده ، فاقد مجوزهای لازم و قانونی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت در امور پولی و مالی است.

بنابراین گزارش این شرکت متاسفانه بدون اخذ مجوز تحت عنوان شرکت تعاونی اعتبار، اقدام به اخذ سپرده از عموم و تاسیس شعبه کرده است که این موضوع از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری است.

بنابراین به همه هموطنان اعلام می‌شود که از سپرده‌گذاری و هرگونه همکاری با شرکت یاد شده اکیدا خودداری کنند.