پاشایی فام: در انفجارهای پولی باید مراقب هدایت نقدینگی بود

مدیر عامل بانک سپه گفت: اگر نقدینگی حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به سمت بخش غیرمولد نرود، توان اقتصادی کشور بالا می‌رود. رامین پاشایی فام مدیر عامل بانک سپه در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، با اشاره به تاثیر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در عرصه پولی کشور، اظهار داشت: هیچ راهی جز اجرای هدفمندی یارانه‌ها نداریم، اجرای این طرح یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.

وی به تاثیرات اجرای این قانون در تمام ابعاد اقتصادی تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح اقدام بزرگی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود و از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما مهم چگونگی اجرای آن است. معاون سابق اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که «همه باید برای اجرای خوب هدفمندی یارانه‌ها کمک کنیم»، گفت: کشور ما این پتانسیل را دارد که تحولات وسیع تر را نیز در عرصه پولی مدیریت کند، اما اجرای این طرح به مدیریت، مراقبت و تخصص نیاز دارد.

وی در ادامه حجم ترازنامه بانک‌های کشورهای توسعه یافته را مورد اشاره قرار داد و گفت: حجم ترازنامه یک بانک در آلمان چند برابر GDP (تولید ناخالص داخلی) آن کشور است، در حالی که حجم ترازنامه تمام بانک‌های ایران هم معادل GDP کشور نیست.

مدیر عامل بانک سپه اظهار داشت: در این گونه انفجارهای پولی مهم آن است که پول به سمت بخش غیرمولد نرود. اگر پول به سمت بخش تولید هدایت شود، هیچ نگرانی وجود ندارد و این به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی افزود: تمام تلاش ما در بانک سپه این است که پول به سمت بخش تولید برود تا توان اقتصادی کشور افزایش پیدا کند.

پاشایی فام با تاکید بر به کارگیری سیاست مناسب اعتباری در حین اجرای هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اگر در اثر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گشایشی از منظر رقم در اعتبارات و نقدینگی حاصل شد، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا شبانه روز این نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

وی گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه بانک‌ها است و همین اعتماد مردم کمک می‌کند تا بتوانیم منابع را جذب کنیم و تخصیص دهیم.مدیر عامل بانک سپه در خصوص جذب منابع و تخصیص منابع در این بانک گفت: کمیته ویژه‌ای در تخصیص منابع تشکیل دادیم تا با آغاز تحولاتی در این زمینه، منابع را به سمت بخش تولید هدایت کنند.