بیمه ایران 110 درصد سرمایه خود سود داد

لیلا اکبرپور

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضورنمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، وزارت بازرگانی و بیمه مرکزی ایران روز گذشته در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار و صورت‌های مالی سال ۸۸ این شرکت به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام رسید.

مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه ایران به ریاست دکتر اصغر ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد در امور بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی برگزار شد و سهامیان مقدم رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گزارش عملکرد هیات‌مدیره برای سال مالی ۸۸

را ارائه کرد.

بیمه ایران با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه، معادل ۲۳۴ میلیارد تومان بیش از ۱۰۰ درصد ارزش هر سهم سود نشان داد. ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد درخصوص عملکرد بیمه ایران گفت: بیمه ایران آبروی صنعت بیمه کشور است و با توجه به شرایط موجود باید نقش تنها بیمه دولتی پررنگ‌تر از گذشته باشد.

او سال ۸۹ و۹۰ را سال سرنوشت‌ساز بیمه‌ها و بانک‌ها عنوان کرد و گفت: عملکرد شرکت بیمه ایران با داشتن نیمی از بازار تاثیر بسزایی بر کل صنعت بیمه کشور دارد و این شرکت می‌تواند با بهره‌مندی از توانایی‌های خود، فعالیتش را در بازارهای بین‌المللی گسترش دهد.

گزارش هیات‌مدیره

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به نقش صنعت بیمه بر رشد سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه اقتصادی گفت: هرچند بیمه‌های بازرگانی فعالان اقتصادی هستند که باید سود سهامداران خود را حفظ نمایند، اما بیمه ایران موازی با عملیات بیمه‌گری وسودآوری درصدد ایفای نقش خود به‌عنوان تنها بیمه دولتی در جهت ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌گذاران است.

سهامیان مقدم ادامه داد: در این راستا بیمه ایران در سال ۱۳۸۸ توانست براساس برنامه عملیاتی مصوب خود کلیه انتظارات دولت و مجمع عمومی را محقق سازد؛ به طوری‌که تمامی اهداف کمی و کیفی در زمینه تولید و ارائه پوشش‌ها و خدمات به کلیه هموطنان در سراسر کشور تحقق یافت.

وی با یادآوری ده فرمان رییس‌جمهور مبنی بر تحول صنعت بیمه گفت: بیمه ایران توانست در راستای اهداف طرح تحول صنعت بیمه، به دستاورد بزرگی در زمینه ارائه خدمات گسترده و آسان به مردم در سراسر کشور با ایجاد واحد‌های خسارت سیار و طراحی و ارائه بیمه‌نامه‌های الکترونیکی دست یابد.

سهامیان مقدم حق بیمه تولیدی بیمه ایران در سال مالی ۸۸ را بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل صدور ۱۶میلیون فقره بیمه‌نامه عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال ۸۷ از رشد ۱۲درصدی برخوردار است.

او با تاکید بر پرداخت خسارات معوق در سال مالی ۸۸ افزود: بیمه ایران برای جبران خسارت ۳ میلیون فقره پرونده در سال گذشته مبلغ ۱۶هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

سهامیان ادامه داد: بیمه ایران با مدیریت بهینه عملیات بیمه‌گری، مدیریت اصولی وجوه نقد و به‌کارگیری درست ذخایر فنی توانست در سال ۸۸ بیش از ۲۳۴۰ میلیارد ریال سود نشان دهد که در مقایسه با سال ۸۷ بیش از ۲۰۷درصد رشد دارد.

مدیرعامل بیمه ایران سود خالص این شرکت در سال ۸۶را ۵۴۰ میلیارد ریال و در سال ۸۷ بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مجموع دارایی‌ها و ذخایر فنی بیمه ایران نیز از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که حکایت از بدنه قوی و آمادگی این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود دارد.

گزارش کامل مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه ایران روزهای آتی در دنیای اقتصاد چاپ خواهد شد.