مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در قشم، تاکنون ۳ بانک تاجیکی مجوز دریافت کرده‌اند تا در منطقه فعالیت داشته باشند.

به گزارش بینا، سید رضا موسوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری گفت: بانک‌های بین‌المللی با موافقت شورای دبیرخانه مناطق آزاد و تصویب در هیات دولت از مزایای منطقه آزاد برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مساحت، ۲۰۰ کیلومتر مربع منطقه آزاد تجاری، ۱۲۰۰ کیلومتر مربع منطقه ویژه صنعتی در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی کل جزیره منطقه آزاد تجاری خواهد شد. موسوی تصریح کرد: این جزیره با توجه، به ظرفیت‌هایی که در زمینه صنعت، تجارت، بازرگانی و گردشگری دارد و همچنین فعالیت‌هایی که در این عرصه‌ها تا کنون انجام داده از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است. موسوی گفت: با بهره‌گیری از زیرساخت‌های این منطقه سرمایه‌گذاران اطمینان بیشتری می‌کنند و سرمایه‌گذاری بومی شکل بیشتری به خود خواهد گرفت.

ایران خواهان تاسیس بانک مشترک با آذربایجان شد

در همین حال گزارش دیگری حاکی است، ایران به منظور توسعه روابط اقتصادی با آذربایجان خواهان تاسیس بانک مشترک و انجام مبادلات تجاری بر پایه ارزهای دو کشور شد. به گزارش خبرگزاری فارس، هیات اقتصادی ایران که با هدف توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است پیشنهاد کرد یک بانک مشترک میان دو کشور تاسیس شود. بر اساس گزارش ترند نیوز به نقل از مدیر روابط عمومی سفارت ایران در باکو این پیشنهاد را علی آقا محمدی مسوول امور نظارت و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی ریاست‌جمهوری در دیدار با رییس بانک مرکزی آذربایجان در باکو مطرح کرد. در حال حاضر یک بانک ایرانی در آذربایجان مشغول فعالیت است که شعبه‌ای از بانک ملی ایران است. آقامحمدی همچنین پیشنهاد کرد مبادلات تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان بر پایه ارزهای دو کشور، ریال و منات، انجام شود. وی گفت: «ما تجربه موفقیت آمیزی در این زمینه با کشورهای دیگر داشته‌ایم».