مدیرعامل بانک ملی از افتتاح ۵۲۰ حساب طرح تامین آتیه مهر (تام) از نیمه شعبان تاکنون در این بانک خبر داد و گفت: منابع این طرح در بودجه پیش‌بینی شده و در اختیار بانک ملی قرار خواهد گرفت. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با مهر از افتتاح ۵۲۰ هزار حساب طرح تامین آتیه مهر از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در بانک ملی ایران خبر داد و گفت: منابع این طرح در بودجه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: با همکاری و همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وجوه و منابع لازم برای اجرای این طرح در اختیار بانک ملی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه منابع صندوق «آتیه فرزندان» تا ۱۸ سالگی قابل برداشت نیست، تصریح کرد: منابع این صندوق توسط دولت تامین می‌شود و از منابع حساب ذخیره ارزی نیست.

خاوری بیان کرد: دولت منابع این صندوق را در اختیار بانک ملی قرار داده و بانک ملی نیز بر حسب حساب‌هایی که افتتاح می‌شود، این وجوه را به حساب‌ها واریز می‌کند.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه تعداد زیادی از حساب‌های آتیه فرزندان افتتاح شده است، گفت: حتی پرداخت‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است.

خاوری با تاکید بر اینکه البته افتتاح حساب‌ها در ۱۸ و ۲۰ سالگی خواهد بود، تصریح کرد: حساب‌ها دارای دو بخش است، یک قسمت وجوهی است که دولت به حساب‌ها واریز می‌کند و این وجوه تا ۲۰ سالگی قابلیت برداشت ندارد.

وی ادامه داد: یک قسمت نیز وجوهی است که اولیای طفل به حساب وی واریز می‌کنند یا ممکن است افراد خیر و نیکوکار هدیه کنند که تا ۱۸ سالگی قابل برداشت نیست.

رییس شورای‌ هماهنگی مدیران‌عامل بانک‌های دولتی خاطرنشان کرد: منابع حساب صندوق آتیه فرزندان توسط دولت در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سیدشمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مصوبه تامین آتیه مهر در بودجه سال جاری در راستای ایجاد امنیت خاطر برای رفع نیازهای اساسی از جمله مسکن، اشتغال، تحصیل، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و تشرف به عتبات عالیات خبر داده است.

وی گفته است: در مصوبه هیات وزیران پیش‌بینی شده است که متناسب با منابع دولت در بودجه‌های سنواتی و مشارکت در بخش‌های مالی از این منابع استفاده کنیم، زیرا این وجوه در بانک‌ها، بیمه‌ها و سایر دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

دولت دهم در اولین مصوبه خود در جلسه هیات وزیران «کلیات طرح تامین آتیه مهر» را به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب کرده بود.