گروه بازار پول- سپرده جدید سرمایه‌گذاری «بلندمدت۲۴» بانک سامان از نیمه مهر ۸۹ در کلیه شعب بانک سامان قابل‌افتتاح می‌باشد. به گزارش روابط عمومی بانک سامان، با هدف متنوع‌سازی خدمات بانک و توجه به درخواست مشتریانی که نسبت به مدت سپرده‌گذاری خود نزد بانک اطمینان کافی ندارند و امکان بستن سپرده پیش از سررسید سپرده آنها بسیار محتمل می‌باشد، سپرده بلند مدت ۲۴ طراحی شده است.

ویژگی خاص این سپرده این است که کل دوره ۵ ساله به هفت دوره تقسیم می‌شود که با اتمام هر دوره و ورود سپرده به دوره بعدی، سپرده مشمول نرخ سود دوره جدید خواهد شد و علاوه بر آن در پایان هر دوره مابه‌التفاوت سود سپرده با نرخ جدید از تاریخ افتتاح سپرده محاسبه و به سپرده‌گذار پرداخت خواهد شد.

به موجب بخشنامه تهیه شده توسط مدیریت امور سازمان و روش‌ها، نرخ‌های سود این نوع سپرده به صورت پلکانی و همانند سایر سپرده‌های مدت‌دار متناظر بانک سامان می‌باشد و در صورت فسخ قرارداد پس از سپری شدن شش ماه از تاریخ افتتاح سپرده، هیچ‌گونه نرخ جریمه‌ای به سپرده تعلق نخواهد گرفت.

قابل توجه آنکه، امکان فسخ قرارداد قبل از سررسید برای تمام یا بخشی از مبلغ سپرده امکان‌پذیر می‌باشد و افتتاح سپرده حساب به صورت مشترک نیز برای کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر می‌باشد.

بر این اساس، امکان واریز و برداشت وجه طی دوره سپرده‌گذاری موجود نیست و همچنین پس از اتمام دوره۵ ساله سپرده مذکور تجدید نخواهد شد و صاحب سپرده جهت تعیین وضعیت سپرده خود، در سررسید به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه نماید.