دبیرکل سابق سندیکای بیمه‌گران در بیمه گفت:‌ سپرده‌ها و تسهیلات بانکی نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که مهم‌ترین آن اعتبارسنجی مشتریان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، «مهرداد خواجه‌نوری» افزود: مسوولان بیمه مرکزی و مدیران چند شرکت بیمه‌ای و بانکی درصدد هستند تا بیمه تسهیلات بانکی را سازماندهی کنند، اما این کار نیازمند رده‌بندی و ارزیابی مشتریان بانک‌ها است که برای اخذ تسهیلات مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به ریسک‌هایی که بیمه تسهیلات بانکی را شامل می‌شود، گفت: با اعتبارسنجی مشتریان می‌توان بسیاری از ریسک‌ها را پوشش داد چرا که بازپرداخت منابع پولی بانک‌ها نیازمند تضمین است که شرکت‌های بیمه‌ای که می‌خواهند در این حوزه ورود پیدا کرده و بیمه‌نامه صادر کنند این حق برایشان محفوظ است که با شرایط مناسب به این کار مبادرت کنند. وی با تاکید بر ضرورت اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها، متذکر شد: بیمه تسهیلات بانکی نیز در صورت اجرایی شدن، نیازمند امکان‌سنجی و ارزیابی ریسک است که باید از طریق اعتبارسنجی انجام شود.

خواجه‌نوری تصریح کرد در صورت اجرایی شدن بیمه تسهیلات بانکی بسیار مناسب خواهد بود، اما در این راستا باید محاسبات ریسک از سوی شرکت‌های بیمه به ‌درستی انجام شده و نرخ مناسب تعیین شود.