مدیرعامل بیمه ایران اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را فرصتی برای صنعت بیمه دانست و دلیل آن را واقعی شدن ارزش دارایی‌های مردم و کشور عنوان کرد. جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر هدفمند کردن یارانه‌ها بر صنعت بیمه، اجرای این قانون را فرصتی برای صنعت بیمه دانست و گفت: فکر می‌کنم ضریب نفوذ بیمه پس از اجرای این قانون بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: هنگامی که یک دارایی ارزش واقعی خود را نداشته باشد و ارزشش کم باشد، مردم کم‌تر سراغ پوشش‌های بیمه‌ای برای آن می‌روند، اما هنگامی که ارزش این دارایی درک و واقعی شد، دغدغه و نگرانی درباره آن بیشتر می‌شود و مردم حتما به سراغ بیمه کردن دارایی‌هایشان می‌روند.

او گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اموال و دارایی‌های بخش دولتی و خصوصی و کلا دارایی‌های کشور ارزش واقعی خود را پیدا می‌کنند و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و به تبع آن، حساسیت و دقت نظر برای پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل بیمه ایران هم‌چنین از تهیه طرحی برای اختصاص بخشی از یارانه‌های نقدی به بیمه‌های عمر خانواده‌ها خبر داد و تاکید کرد: شرکت بیمه ایران در حال تهیه طرحی است که بخشی از یارانه‌های نقدی که به مردم بازمی‌گردد، صرف پوشش بیمه‌های عمر شود تا آتیه مردم و معیشت خانواده را تضمین کند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که تقدیم وزیر اقتصاد خواهد شد، همگام با هدفمند کردن یارانه‌ها، در واقع یارانه‌های نقدی هم به نوعی هدفمند می‌شوند و در جهت سرمایه‌گذاری آتی خانواده‌ها به‌کار گرفته خواهند شد.