بیمه با طرح هدفمندی یارانه‌ها جای خود را در سبد خانوار باز می‌کند

لیلا اکبرپور- قدرت‌اله اسدی مدیرعامل بیمه توسعه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را موجب تقویت قدرت خرید مردم در راستای توسعه بیمه در کشور دانست و گفت: ماهیت بیمه، جبران خسارات ناشی از حوادث است و هیچ‌یک از خدمات بازار پولی و مالی توان رقابت با این وظیفه را ندارد. او که در مراسم افتتاح ساختمان شماره دو بیمه توسعه و در آستانه روز بیمه در یک نشست خبری صحبت می‌کرد با اشاره به گفته مسوولان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر افزایش ۱۰۰درصدی قدرت خرید روستاییان و افزایش ۷۰ درصدی قدرت خرید شهرنشینان افزود: اینک اطلاع‌رسانی جامع از خدمات بیمه‌ای و توسعه فرهنگ بیمه در کشور باید وظیفه اصلی این صنعت در راستای هدایت وجوه نقد یارانه‌ها به سوی بازار بیمه باشد.

مدیرعامل بیمه توسعه با بیان اینکه بیمه‌گران نباید در پی کسب سود از محل عملیات بیمه‌گری باشند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا سودآوری شرکت‌های بیمه و تقسیم سود به صاحبان سهام از محل سرمایه‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد. وی با یادآوری اینکه بیمه توسعه برای سال مالی ۸۸ به ازای هر سهم ۳۵ تومان سود تقسیم کرد، ادامه داد: کسب سود از سرمایه‌گذاری‌ها و ارتقای سطح کیفیت با استفاده از منابع عملیات بیمه‌ای راز ماندگاری شرکت‌های بیمه و استقبال مردم از خدمات آن است.

اسدی در خصوص عدم رعایت حداقل‌های نرخ حق بیمه در بازار گفت: بیمه توسعه بیمه‌نامه را به هر قیمت صادر نمی‌کند و با سرعت مجاز طبق نرخ‌های فنی و کارشناسی حرکت می‌کند. مدیرعامل بیمه توسعه رشد حق بیمه‌های تولیدی این شرکت در ۷ ماه اول ۸۹ نسبت به مدت مشابه سال ۸۸ را معادل ۲۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: بیمه توسعه در مدت یادشده بیش از ۱۶۰میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است. اسدی با اشاره به افزایش سرمایه بیمه توسعه از ۱۴ به ۲۸ میلیارد تومان در ابتدای امسال از تحقق سرمایه ۴۲ میلیارد تومانی این شرکت در پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: به دنبال این افزایش سرمایه، بیمه توسعه مجوز قبولی اتکایی را از بیمه مرکزی اخذ می‌کند. او همچنین به انعقاد پروتکل همکاری بیمه توسعه با انجمن کوچولوهای ایرانی (کوتاه قامتان بلند همت) اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف بیمه‌گران حمایت از اقشار مختلف جامعه است و این انجمن نیازمند حمایت و توجه مردم و مسوولان است. مصطفی معاونی نماینده انجمن کوچولوهای ایرانی نیز با اشاره به حضور ۵ هزار کوتاه قامت در ایران گفت: این انجمن از سال ۸۷ تاسیس شده و اکنون بیش از ۳۰۰ عضو دارد.