اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به سود صنعت بیمه است

رییس کل بیمه مرکزی تاثیر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بر صنعت بیمه را در کوتاه‌مدت تقریبا در حد صفر و در بلندمدت به سود این صنعت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه جواد فرشباف ماهریان افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر صنعت بیمه، در کوتاه‌مدت به طور تقریبی درحد صفر است.

دکتر فرشباف ماهریان ادامه داد: در بلند مدت با توجه به عواملی همچون شفافیت منابع مالی به طور قطع به سود این صنعت خواهد بود.

رییس کل بیمه مرکزی در مورد برنامه پنج ساله پنجم توسعه اظهار داشت: تمام مواد مربوط به بیمه در برنامه پنجساله پنجم توسعه با پیشنهاد بیمه مرکزی و کارگروه تدوین و در برنامه گنجانده شده و هماهنگی‌های ارزشمندی با کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته است.

وی افزود: در برنامه پنجساله پنجم قرار نیست که بیمه مرکزی خیلی کوچک شود، بلکه حرکت بیمه مرکزی در مرحله نخست باید به سوی حاکمیت باشد تا نظارت تقویت شود و پیش‌بینی شده که نظارت غیرتعرفه‌ای شکل ارزشمندی یابد.

رییس کل بیمه مرکزی، بحث بیمه اتکایی را یکی از موضوعات فنی و حرفه‌ای بیمه مرکزی عنوان کرد و گفت: بیمه اتکایی به نوعی در جهت حمایت از بیمه‌گذار است، چرا که در صورت ورشکستگی یا وقوع هر اتفاقی برای شرکت‌های بیمه، امکان تامین منابع مالی از طریق بیمه اتکایی فراهم می‌شود.

فرشباف همچنین تغییر قوانین را در کوتاه‌مدت به صلاح صنعت بیمه ندانست و اضافه کرد: قوانین باید در یک مسیر بلندمدت اصلاح شوند، اما در حال حاضر که بیمه با برنامه‌ای جهشی و به قصد جبران عقب‌ماندگی‌های این صنعت مشغول فعالیت است، معطوف شدن به مباحث قانونی، بخش زیادی از وقت و انرژی صنعت بیمه را صرف خود می‌کند و در کوتاه‌مدت نیازی به اصلاح قوانین نیست.