مسعودرضا طاهری- قیمت دلار آمریکا در یک هفته گذشته ۵ تومان گران شد. قیمت دلار آمریکا در روز پنجشنبه با ۴ تومان افزایش قیمت روزانه به نرخ ۱۰۷۲ تومان در بازار آزاد فروخته شد. دلار آمریکا در اول هفته مذکور ۱۰۶۷ تومان و در روز پنجشنبه ۱۰۷۲ تومان بوده و به طور متوسط با ۴/۰ درصد رشد قیمت مواجه بوده است.

البته نرخ ۱۰۶۵ تومان نیز در جدول قیمت هفتگی دیده می‌شود. یورو در روز پنجشنبه با ۳ تومان افزایش قیمت روزانه مواجه شده و به نرخ ۱۴۱۰ تومان هفتگی بازگشت. سکه بهار آزادی در این هفته ۳ هزار تومان افزایش داشت و به نرخ ۳۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

بهای هر اونس طلا در روز پنجشنبه در سطح ۱۳۷۹ دلار بسته شد. در یک هفته مورد بحث قیمت طلا در بازارهای جهانی بین ۱۳۷۵ دلار تا ۱۳۹۰ دلار در سطوح بسته شده در نوسان بوده است. قیمت طلا دیروز تا ساعت ۱۳ به وقت تهران ۱۳۸۴ دلار بود.

قیمت طلا روز پنجشنبه در بازار نیویورک به دلیل تاثیرات خبر اعتصاب کارگری در یونان، اعلام کاهش یک رتبه اعتباری در پرتغال توسط موسسه رتبه‌بندی فیچ و تداوم نگرانی‌ها درباره بدهی‌های کشورهای اروپایی تا ۱۳۷۳ دلار نیز افت کرد. برابری یورو در مقابل دلار در این روز تا ۳۰۶۴/۱ پایین آمد که البته روز گذشته این رقم تا ۳۱۳۷/۱ نیز افزایش مجدد را ثبت کرده است.