گروه بازار پول- برای اجرای طرح آتیه مهر، بودجه ۱۴ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است که در این راستا رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از تامین اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی از منابع پیش‌بینی شده برای اجرای طرح آتیه مهر در سال جاری خبر داد و گفت: این منابع روز دوشنبه هفته جاری در اختیار بانک ملی قرار گرفت.

محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص تامین منابع مورد نیاز طرح آتیه مهر گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) بانک ملی را به عنوان کارگزار در این طرح مشخص کرده و منابع لازم نیز در قانون برای آن پیش‌بینی شده است. مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه روز دوشنبه هفته جاری ۵ هزار میلیارد ریال از منابع پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح تامین شده و در اختیار بانک ملی قرار گرفت، افزود: این میزان منابع در حال حاضر به بانک ملی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه بانک ملی کارگزار اجرای این طرح است، تصریح کرد: حساب‌های طرح آتیه مهر به هیچ عنوان مسدود نشده است، بلکه منابع این حساب‌ها تا ۱۸ سالگی قابل برداشت نیست. خاوری با تاکید بر اینکه دولت باید منابع لازم برای اجرای طرح آتیه مهر را تهیه کرده و در اختیار بانک ملی قرار دهد، افزود: ما نیز بلافاصله با توجه به اینکه تمام حساب‌ها الکترونیکی است، کارهای مربوطه

را انجام می‌دهیم.

رییس شورای‌ هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را مسوول تامین منابع برای نوزادان دانست.