مسعود رضا طاهری- سکه ۱۰۰۰ تومان دیگر ارزان شد. قیمت سکه بهار آزادی روز گذشته با ۱۰۰۰ تومان افت بیشتر به نرخ فروش ۳۸۳ هزار تومان رسید که طی ۲ روز گذشته ۵۰۰۰ تومان افت قیمت را ثبت کرده است. در بازار ارز نیز یورو و دلار آمریکا و همچنین صد ین ژاپن هر یک ۱۰ تومان ارزان شدند. با وجود تعطیلی بازار‌های مالی جهان در روز گذشته قیمت ارزها در بازار داخلی با افت روبه‌رو بود. بخشنامه‌های مکرر بانک مرکزی برای حراج سکه و طلا در بانک کارگشایی و تاکید رییس کل مبنی بر تلاش بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار و فروش دلار مسافری در محدوده ۱۰۴۰ تومان ظاهرا بخشی از تقاضای داخلی را پاسخگو بوده است.

روز گذشته نیم سکه نیز با افت ۳۰۰۰ تومانی به نرخ ۱۹۲ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه نیز ۲۰۰۰ تومان ارزان شد و ۱۰۲ هزار تومان به خریداران عرضه شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در پایان معاملات هفتگی در سطح ۶/۱۴۱۹ دلار بسته شد. زلزله ژاپن بازار‌های مالی و کالایی جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

با وجود تحلیل‌هایی مبنی بر افت قیمت نفت و طلا به دلیل کاهش تقاضا از سوی ژاپن گفته می‌شود که تقاضا برای خرید جواهرآلات و طلا این کاهش احتمالی را جبران خواهد کرد.