بانک اقتصاد نوین در مجتمع‌های مسکونی پایانه فروش نصب می‌کند
گروه بازار پول- چند تن از مدیران بانک اقتصاد نوین روز گذشته خبرنگاران مطبوعات و رسانه ملی را در مرکز آموزش این بانک گردهم آوردند تا دستاوردهای نخستین بانک خصوصی پس از انقلاب را در توسعه شبکه خدمات بانکداری الکترونیک تشریح کنند.

مهندس عبدالرضا شریفی، مدیر گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک اقتصاد نوین در این نشست اعلام کرد: در‌حال‌حاضر ۲۵هزار مجتمع مسکونی در سراسر کشور وجود دارد که بانک اقتصاد نوین با هدف گسترش بانکداری الکترونیکی و بردن بانک به منازل مردم، فعالیت خود را برای نصب دستگاه‌های پایانه فروش (POS) در مجتمع‌های مسکونی ۶شهر آغاز کرده است. وی از شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و رشت به عنوان شهرهای موردنظر این بانک نام برد و افزود: تاکنون ۷۲۰۰دستگاه POS در مجتمع‌های مسکونی بالاتر از ۱۰واحد نصب شده است. به گفته مهندس شریفی، این دستگاه‌ها به مدیر یا هیات‌مدیره مجتمع‌های مسکونی تحویل داده می‌شود و موارد استفاده آن فعلا جمع‌آوری مبالغ شارژ واحدهای مسکونی و پرداخت قبوض خدماتی، همچون قبض آب و برق و گاز است و در آینده خدمات بیشتری توسط این دستگاه‌ها ارائه خواهد شد. وی هزینه استفاده از این دستگاه‌ها را طبق مقررات بانک مرکزی یک درصد تراکنش تا سقف ۱۰هزار ریال اعلام کرد. مدیر گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک اقتصاد نوین، گسترش دامنه نصب دستگاه‌های مزبور در شهرهای دیگر را منوط به استقبال مردم دانست و خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، این طرح می‌تواند در شهرهای دیگر نیز عملیاتی شود. مهندس شریفی با اشاره به محدود بودن شعب بانک‌های خصوصی، گفت: یکی از روش‌های دسترسی مشتریان بانک‌های خصوصی به خدمات بانکی، استفاده از بانکداری الکترونیکی است. به گفته وی از آذرماه سال ۸۴ با حضور دکتر رسول اف به عنوان مدیرعامل، مرحله جدیدی در بانک اقتصاد نوین آغاز شده است، به طوری که جهشی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی و گسترش شعب دیده می‌شود. مهندس کریم خمسه، مدیرعامل شرکت پرداخت نوین آرین از شرکت‌های وابسته به بانک اقتصاد نوین نیز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر وسیع‌ترین شبکه پرداخت فروشگاهی در کشور متعلق به بانک اقتصاد نوین است. وی افزود: بانک اقتصاد نوین در سال ۸۴ حتی یک پایانه فروش هم نصب نکرده بود در حالی که در سال ۸۵ تعداد پایانه‌های فروش این بانک به ۶۱هزار و ۱۰۷دستگاه رسیده است. مهندس خمسه تعداد مشتریان حقیقی این بانک را در سال ۸۴ معادل ۱۴۰هزار و ۱۲۳نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در سال ۸۵ به یک میلیون و ۸۳۵هزار و ۵۴۰نفر رسیده است که ۱۲۱۱درصد رشد را نشان می‌دهد.وی مشتریان حقوقی این بانک را در سال ۸۴ معادل یکهزار و ۲۰۸ نفر و در سال ۸۵ این تعداد را ۶هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرد. به‌گفته مهندس خمسه تعداد حساب‌های سپرده بانک اقتصاد نوین در سال ۸۴، ۲۲۸هزار و ۷۹۰ حساب و در سال ۸۵ این تعداد به ۲میلیون و ۴۰۳هزار و ۶۵۳ رسیده که رشدی برابری ۹۵۰درصد را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پرداخت نوین‌آرین با ارائه آمار نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های پایانه‌‌فروش بانک اقتصاد نوین در سراسر کشور از شهرهای تهران، کرج، زنجان، اصفهان، تبریز، ارومیه، مشهد، شیراز، اردبیل، رشت، لاهیجان، ساری، گرگان، بیرجند، بجنورد، قم، قزوین، یزد، کرمان، اهواز، بندرعباس و کرمانشاه به عنوان شهرهایی یاد کرد که این بانک توانسته است در کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه پایانه فروشگاهی خود را در آنجا راه‌اندازی کند. به گفته مهندس خمسه، در حال حاضر 19 سلف سرویس کیوسک در حوزه‌های مختلف خدماتی توسط بانک اقتصاد نوین نصب شده که این دستگاه‌ها بدون نیاز عامل انسانی می‌توانند خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه دهند. دکتر غلامرضا بیات، مدیرعامل شرکت ارتباطات سلام مهر وابسته به بانک اقتصادنوین نیز با ارائه گزارشی در مورد هدف و ماموریت شرکت تحت مدیریت خود گفت: این شرکت که نخستین مرکز تماس شبانه‌روزی (غیر از مواردی نظیر اورژانس و حمل و نقل شهری) در کشور است برای ارائه خدمات به بهره گیرندگان از شبکه بانکی اقتصاد نوین و به ویژه بهره گیرندگان از شبکه خدمات بانکی الکترونیکی طراحی شده است.
وی برپایی این مرکز را به منظور ارائه خدمات ارتباطی مشاع در کشور جهت ارائه کلیه خدمات مورد نیاز اقشار جامعه دانست و افزود: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بانک اقتصاد نوین نیاز به پشتیبانی دارد و این مرکز برای رفع کلیه اشکالات احتمالی در این سیستم‌ها راه‌اندازی شده و در اسرع وقت با تماس مشتریان، مشکل به بخش‌های مختلف بانک اطلاع داده می‌شود. دکتر بیات اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به شعب، سهامداران و مشتریان بانک را از الویت های اطلاع‌رسانی این مرکز دانست و افزود: خدمات این مرکز می‌تواند به سایر بانک‌ها نیز ارائه شود. وی نظرخواهی از مشتریان بانک به منظور افزایش کیفیت خدمات‌رسانی و گسترش اطلاع‌رسانی و معرفی روش‌های نوین به منظور استفاده بهینه از تمامی امکانات موجود در بانک اقتصاد نوین را از اهداف و ماموریت‌های مرکز ارتباطات سلام مهر اعلام کرد. مدیرعامل شرکت ارتباطات سلام مهر امکانات موجود در این مرکز را نیروی انسانی آموزش‌دیده و کیفی برای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی، تجهیزات پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه برای خدمات Call Center، امکانات ارتباطی، مخابراتی کافی برای برقراری ارتباط با مشتریان شامل یک خط PRIا(۳۰خط) و ۲۵خط تلفن معمولی، امکان پاسخگویی در تمام ساعات شبانه‌روز و روزهای هفته، فضایی کاملا متفاوت با طراحی حرفه‌ای مراکز تماس (contactcente) و مدیران و برنامه‌ریزان مجرب و با تجربه در خصوص برپایی مراکز تماس اعلام کرد.