بانک پارسیان در حالی سود هر سهم را برای سال ۸۶ مبلغ ۴۰۲ریال اعلام کرده که سرمایه بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور با افزایش ۴۰‌درصدی در سال جاری مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، این بانک با سرمایه ۵۰۰‌میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۵ به ازای هر سهم ۴۰۲‌ریال سود به طور خالص پیش‌بینی کرده که پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ با فرض افزایش مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات اعطایی به ترتیب با مبلغ ۱۸۹/۱۵۸‌میلیارد‌ ریال و ۳۱۱/۱۱۸‌میلیارد‌ ریال در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد سال مالی ۸۵ به ترتیب با افزایش ۵۸‌درصدی تسهیلات اعطایی، افزایش ۵۱‌درصدی درآمدها، رشد ۶۰‌درصدی سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۰‌درصدی سود پس از کسر مالیات رو به رو شده که بانک پارسیان دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از افزایش حجم اعطایی، افزایش سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها، کاهش درآمدهای کارمزدی، افزایش حجم سپرده‌ها (به‌رغم کاهش سود سپرده‌ها) و افزایش دارایی‌های ثابت اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش سود هر سهم بانک پارسیان برای سال مالی ۸۵ مبلغ ۳۸۸‌ریال اعلام شده که از این مبلغ در ۹ ماهه مبلغ ۲۹۹‌ریال معادل ۷۷‌درصد محقق شده است.

بر مبنای اطلاعات موجود، بانک پارسیان با توجه به الزام حفظ نسبت سرمایه برای سال مالی ۸۶ در نظر دارد سرمایه ۵۰۰‌میلیارد تومانی کنونی را معادل ۴۰‌درصد افزایش دهد و به ۷۰۰‌میلیارد تومان برساند.

این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد. این در حالی است که آخرین وضعیت عرضه و تقاضای این سهم در بورس حاکی از صف خرید ۳/۳میلیونی سهام این بانک توسط متقاضیان است.