دنیای اقتصاد- پرداخت توامان وام ۱۸میلیون تومانی مسکن به صورت دو وام ۱۲میلیونی با سپرده و ۶میلیونی بدون سپرده از ابتدای خرداد متوقف و وام ۱۸میلیون تومانی با شرایط جدیدی که دیروز اعلام شد جایگزین آن خواهد شد. شرایط جدید پرداخت تسهیلات ۱۸میلیون تومانی مسکن اعلام شد

پرداخت تسهیلات ۱۸۰‌میلیون ریالی صندوق پس‌انداز مسکن از ابتدای خرداد‌ماه امسال طبق شرایط و ضوابط جدید صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بانک مسکن اجرای طرح اعطای تسهیلات با سپرده ۱۸۰‌میلیون ریالی صندوق پس‌انداز مسکن را با شرایط زیر به شعب خود ابلاغ کرد:

۱ - دارندگان انواع حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن از تاریخ شروع اجرای طرح، مشروط به گذشت حداقل شش ماه از تاریخ افتتاح حساب خود، قادر خواهند بود از تسهیلات با سپرده بانک تا سقف ۸۰‌میلیون ریال برای خرید واحدهای مسکونی با شرایط تعیین شده از سوی بانک یا احداث و تکمیل استفاده کنند.

۲ - دارندگان انواع حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن از تاریخ شروع اجرای طرح، مشروط به گذشت حداقل ۱۲ ماه از تاریخ افتتاح حساب خود، قادر خواهند بود از تسهیلات با سپرده بانک به میزان بیش از ۸۰‌میلیون ریال تا سقف ۱۸۰‌میلیون ریال برای خرید واحد مسکونی با شرایط تعیین شده از سوی بانک یا احداث و تکمیل برخوردار شوند.

۳ - پرداخت تسهیلات بیش از ۱۲۰‌میلیون ریال به روش خرید زمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴ - باز‌پرداخت تسهیلات با توجه به درخواست کتبی گیرنده تسهیلات می‌تواند به صورت ساده یا ترکیبی (پلکانی و ساده‌) تعیین شود.

۵ - نرخ سود تسهیلات با توجه به مصوبات شورای پول و اعتبار در بخش مسکن با سپرده در زمان اعطای تسهیلات تعیین می‌شود.

۶ - در خصوص احراز توانایی مالی متقاضی در پرداخت اقساط تسهیلات، صرفا اظهار کتبی درآمد ماهیانه ابرازی متقاضی ملاک تصمیم‌گیری خواهد بود.

۷ - تاریخ اجرای طرح از اول خرداد ماه ۸۶ تعیین و مدت اجرای طرح تا پایان سال ۱۳۸۷ است.

۸ - واحدهایی مشمول اخذ تسهیلات خرید و تکمیل و احداث مسکن بانک هستند که مشخصات و ضوابط تعیین شده از سوی بانک در آنها رعایت شده باشد.

۹ - رعایت مشخصات اعلام شده برای واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات بانک با توجه به ضوابط جاری بانک در مقطع اخذ تسهیلات برای تمامی گیرندگان تسهیلات الزامی است.

بانک مسکن به تمامی سپرده‌گذاران حساب صندوق پس‌انداز مسکن توصیه کرده است که قبل از ایجاد هر‌گونه تعهدی برای خرید واحد مسکونی خاص، از آخرین مقررات و ضوابط بانک در مورد واحدهای مسکونی که مشمول ضوابط اخذ تسهیلات بانک هستند اطلاع کافی کسب کرده و سپس نسبت به ایجاد تعهد اقدام کنند.