تداوم سودآوری شرکت بیمه اتکایی آسیایی در سال 2006

گروه بازار پول - نشست هیات‌مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی (ASIAN RE) به ریاست دکتر عبدالناصر همتی نماینده ایران در این شرکت در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد. در این جلسه عملکرد و گزارش مالی سال ۲۰۰۶ شرکت مورد بررسی قرار گرفت و برنامه میان مدت ۵ ساله شرکت برای سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۰۷ مورد تایید قرار گرفت.

به گفته دکتر همتی حق بیمه شرکت در سال ۲۰۰۶ با ۶/۱۲درصد رشد از ۷/۲۴ به ۹/۲۷میلیون دلار رسید.

در این سال سود شرکت با ۱۴۷درصد رشد نسبت به سال ۲۰۰۵ به مبلغ ۲میلیون و ۹۳۱هزار دلار رسید که نشانگر بیش از ۱۲درصد نرخ بازگشت سرمایه‌ای است که در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های مشابه بین‌المللی از وضعیت مطلوبی برخوردار می‌باشد.دکتر عبدالناصر همتی تاکید کرد در ماه‌های پایانی سال ۲۰۰۶ سهامداران فعلی و جدید با خرید سهام جدید عرضه شده حدود ۱۸میلیون دلار دیگر به سرمایه شرکت اضافه کردند که با توجه به برنامه پنج ساله شرکت میزان سرمایه آن به ۱۰۰میلیون دلار خواهد رسید.شرکت بیمه اتکایی آسیایی از شرکت‌های معتبر اتکایی منطقه است که در چارچوب برنامه‌های اقتصادی اسکاپ در سال ۱۹۷۹ شکل گرفته و اعضای آن شامل کشورهای ایران، کره جنوبی، چین، تایلند، بوتان، افغانستان و سری‌لانکا هستند. فیلیپین و بنگلادش می‌باشند و بیمه مرکزی ایران به نمایندگی از ایران در آن شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

دکتر همتی رییس کل سابق بیمه مرکزی ایران طی پنج سال گذشته ریاست این شرکت را به عهده داشته و هم‌اکنون نیز به نمایندگی از کشورمان عهده دار این سمت می‌باشد.