از ابتدای سال‌ ۸۵ تا پایان آذر‌ماه، بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور مجموعا ۱۸۴‌هزار میلیارد ریال سپرده‌های غیردیداری جذب کردند و بدین ترتیب حجم سپرده‌های غیردیداری آنها به ۵/۷۸۷‌هزار میلیارد ریال افزایش یافت. اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی سپرده‌های غیردیداری (قرض‌الحسنه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مدت‌دار) بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذر‌ماه سال‌ ۸۵ را ۵/۷۸۷‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

میزان سپرده‌های غیردیداری در بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در ۱۲ ماهه منتهی به آذر‌ماه سال ۸۵ از رشد ۹/۴۰درصد برخوردار شده است.

در عین حال، سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در پایان آذر‌ماه ۸۵ به ۱۱۹‌هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲درصد رشد نشان می‌دهد.

از رقم فوق، ۴۰‌هزار میلیارد ریال مربوط به صندوق پس‌انداز مسکن و ۷۹‌هزار میلیارد ریال نیز مربوط به سایر سپرده‌ها بوده است.

حجم سرمایه‌‌گذاری‌های مدت‌دار در بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور نیز در ۱۲ماهه منتهی به آذر‌ماه ۸۵ از رشد ۲/۴۰درصدی برخوردار بوده و از ۴۵۷‌هزار میلیارد ریال آذر۸۴ به ۶۴۱‌هزار میلیارد ریال آذر سال‌ ۸۵ افزایش یافته است.

از رقم ۶۴۱‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری‌های مدت‌دار، ۳۱۶‌هزار میلیارد ریال مربوط به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و ۳۲۵‌هزار میلیارد ریال نیز مربوط به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بوده است که نسبت به آذر سال ۸۴ به ترتیب ۵۱ و ۳۱درصد رشد یافته‌اند.