در ۹ ماه نخست سال ۸۵ بیش از ۸۹‌درصد کل اوراق مشارکت منتشر شده توسط دولت و بانک مرکزی به فروش رفت. آمارهای بانک مرکزی حاکی است: در پایان آذرماه سال ۸۵ بیش از ۲۰‌هزار و ۱۵۰‌میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی دولت و بانک مرکزی منتشر شد که بیش از ۱۸‌هزار‌میلیارد ریال آن به فروش رفت.

بر اساس بودجه سال ۸۵، می‌بایست در ۹ ماه نخست سال ۸۵ بیش از ۵۷‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و شرکت‌ها منتشر می‌شد که در این مدت فقط ۳۵‌درصد این رقم یعنی ۲۰‌هزار و ۱۵۰‌میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر شد.

در ۹ ماه نخست سال ۸۵ دولت از ۱۷‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال رقم مصوب برای انتشار اوراق مشارکت، فقط ۲۶۵۰‌میلیارد ریال اوراق منتشر کرد که تمامی آن به فروش رفت.

در مقابل، بانک مرکزی که ۱۷‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد ریال از رقم مصوب ۲۰‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت را در ۹ ماه نخست سال ۸۵ را منتشر کرد، موفق به فروش ۱۵‌هزار و ۳۷۲‌میلیارد ریال از این اوراق شد.

بانک‌ها و شرکت‌ها که طبق بودجه سال ۸۵ می‌بایست در این سال به ترتیب ۴‌هزار و ۱۶‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می‌کردند، تا پایان آذرماه به انتشار این اوراق اقدام نکردند.