گروه بازار پول- دکتر رسول‌اف. در تبیین برنامه‌های بانک اقتصاد نوین، سال ۱۳۸۶ را به عنوان سال کیفیت هرچه بیشتر و به معنای شنیدن صدای مشتری اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، دکتر رسول اف در چهارمین گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب این بانک افزود: پذیرش اصل بانک یعنی مشتری به عنوان مهم‌ترین الگوی تفکر توسعه خدمات بانک در سال ۱۳۸۶ است. وی تاکید کرد، علاوه بر این که متنوع‌سازی و کیفیت خدمات بر اساس نیازهای حال و آینده مشتری مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، باید کاهش هزینه ارائه خدمات هم عملیاتی شود. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین همچنین افزود: شناخت مشتری و ایجاد تمایز در بین مشتریان از جمله مقولاتی است که امکان ارزش‌آفرینی متفاوت برای مشتریان را بیشتر فراهم می‌نماید. وی با تاکید بر اهمیت ارتباط مشتریان و تاثیر عوامل رفتاری بر رضایت مشتریان گفت: بر اساس تحقیق گسترده انجام شده در کشورمان، هفتاد درصد رضایتمندی مشتریان در حوزه عوامل رفتاری کارکنان محقق می‌شود. وی ادامه داد: امروزه باید خدمات مورد نیاز مشتریان به صورت تولید انبوه سفارش تامین شود، به این معنا که بانک به نیازهای انبوه مشتریان پاسخ دهد، ضمن این که ارزش‌های مورد نظر تک تک مشتریان را در ارائه نوع، کیفیت و قیمت خدمات مدنظر داشته باشد. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به گسترش کمی و کیفی خدمات این بانک در سال۱۳۸۵ گفت: با گسترش شبکه بانکداری الکترونیکی بانک اقتصاد نوین در سال گذشته، توفیق یافت در دو حوزه نصب و بهره‌برداری از خودپردازها و پایانه‌های فروش، مقام نخست را در بین بانک‌های خصوصی کسب کند. این در حالی است که تا مرداد ماه سال قبل، حتی یک دستگاه پایانه فروشگاهی «POS» در بانک اقتصاد نوین راه‌اندازی نشده بود، اما تا پایان سال ۱۳۸۵ پایانه‌های فروشگاهی بانک از مرز ۶۲هزار و ۷۱۲ دستگاه گذشت. به شهادت آمارهای موجود در نظام بانکی، نصب و راه‌اندازی دو هزار و ۱۷۴ دستگاه پایانه فروشگاهی در یک روز، رکورد بی‌سابقه‌ای است.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در بخش راه‌اندازی خودپردازدهای این بانک نیز یادآور شد که تعداد خودپردازهای نصب و راه‌اندازی شده در پایان سال ۱۳۸۵ از مرز ۲۰۰دستگاه گذشت.همچنین کارتهای صادره از سوی بانک اقتصاد نوین تا پایان اسفند سال گذشته به یک میلیون و ۷۴هزار و ۶۰۴کارت رسید.مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به رشد ۱۸۵درصدی تسهیلات پرداختی این بانک در سال ۱۳۸۵ گفت: در سال گذشته مانده تسهیلات بانک، اعطاشده به فعالان بخش‌های مختلف از مرز ۲۹هزار و ۶۶۵میلیارد ریال گذشت که در مقایسه با مانده ۹هزار و ۵۵۹میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۳۸۴، بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال رشد مانده تسهیلات را در این سال نشان می‌دهد. بیش از ۵۰درصد از رشد مانده تسهیلات در سال ۱۳۸۵ به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است. گفتنی است، شعب بانک اقتصاد نوین در سال گذشته ۴۱هزار و ۷۶۱فقره تسهیلات اعطا کرده‌اند.دکتر رسو‌اف، میزان مانده سپرده‌های نزد شعب این بانک در پایان سال ۱۳۸۵ را ۳۴هزار و ۳۷۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سپرده‌های نزد شعب بانک در پایان سال ۱۳۸۴، دوازده هزار و ۴۷میلیارد ریال بود که رشدی حدود ۳برابر داشته است.

وی گفت: در سال ۱۳۸۵، شعب بانک اقتصاد نوین بیش از ۵هزار و ۵۷۹میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کرده‌اند که در مقایسه با عملکرد سال ۱۳۸۴، رشدی بیش از ۱۰برابر را نشان می‌دهد.