لیلا اکبرپور: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دنیای اقتصاد گفت: کمیته‌ای به همراه یک نماینده از دیوان محاسبات کشور برای بررسی موضوعات اقتصادی و تخلفات مالی به زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌روند.

پیمان فروزش افزود: روز گذشته رییس دیوان محاسبات کشور به همراه معاونین خود در مجلس حاضر و برنامه‌های دیوان و گزارش‌های کارشناسی خود را در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل بانک، بیمه و مالیات‌ها به کمیسیون اقتصادی ارائه کردند.
او ادامه داد: گزارش یاد شده کلی بود اما مصادیقی از تخلفاتی که شکل گرفته بود نیز ارائه شد.
فروزش با اعلام اینکه کمیته تشکیل شده به بررسی موضوعات اقتصادی و مباحث مالی می‌پردازد، گفت: دکتر پاک‌نهاد، به عنوان نماینده دیوان محاسبات در کمیته مذکور حضور خواهد داشت.
فروزش در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون اقتصادی مجلس جوابیه مدیران عزل شده بیمه ایران را نیز مدنظر قرار داده است، گفت: گزارش مدیران عزل شده بیمه ایران نیز در کنار گزارش دیوان محاسبات بررسی شد و معلوم گردید برخی از تخلفات مربوط به دوره گذشته و برخی مربوط به دوره مدیران فعلی بوده است. فروزش ادامه داد: در واقع طی سال‌های گذشته مافیایی در بیمه ایران ریشه دوانده بود که باید به صورت کارشناسی قطع شود.
فروزش گفت: مجلس در نظر دارد با دقت و برنامه‌ریزی گزارش‌های ارسالی را بررسی کرده و اجازه ندهد حقی از کسی ضایع شود، ضمن آنکه با متخلفین برخورد جدی خواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارش‌های به‌روزی را آماده کرد که قابل تقدیر است در مقابل این پرسش دنیای اقتصاد که بخشی از گزارش بیمه ایران مربوط به سال 78 می‌شود افزود: تمام موارد بررسی می‌شود و معلوم خواهد شد که تک‌تک موارد تخلفی مربوط به چه سالی است و در نهایت به سویی خواهیم رفت تا تخلفات مالی کاهش یابد.
فروزش گفت: ریشه اکثر تخلفات مالی در دستگاه‌ها مربوط به اختیارات افراد است تا زمانی که سیستم مدیریت قائم به فرد باشد از این اتفاقات خواهد افتاد، بنابر این با ساماندهی سیستم مدیریت قدرت افراد را باید کاهش داد، تا شاهد این موارد نباشیم.
مدیران سابق بیمه ایران: به‌دنبال رفع برخی تخلفات در بیمه ایران بودیم
تمدن نیز در این خصوص گفت: مدیران قبلی بیمه ایران در جلسه یک شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخی از موارد مطرح شده در اتهامات خود توسط دیوان محاسبات کشور را رد و برخی را مربوط به زمان مدیریت مدیران قبل از خود عنوان کردند و همچنین مدعی شدند که نسبت به برخی از تخلفات آگاهی داشته و درصدد رفع آنها بودند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به حضور نمایندگان دیوان محاسبات و مدیرعامل سابق بیمه ایران و دو تن از اعضای هیات‌مدیره آن در روز گذشته در کمیسیون اشاره و تصریح کرد: در این جلسه دیوان محاسبات گزارش خود را در مورد تخلفات بیمه ایران به کمیسیون ارائه کرد.
مرتضی تمدن با بیان این که کمیسیون می‌خواهد در جریان جزئیات گزارش دیوان محاسبات و گفته‌های مدیران قبلی بیمه ایران باشد، افزود: جمع بندی نهایی به جلسه بعدی کمیسیون پس از استماع گزارشات تکمیلی دیوان محاسبات موکول شد.
وی با اشاره به این که گزارش دیوان محاسبات به دادسرای عمومی‌ارسال و موضوع در آنجا رسیدگی خواهد شد، افزود: باید منتظر حکم دادسرای دیوان محاسبات باشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دیوان محاسبات نیز معتقد بود که اگر مسئولان سابق بیمه ایران دلایلی دارند آنها را در محکمه ارائه دهند، تصریح کرد: دیوان محاسبات معتقد است که گزارش محکم و درستی را تنظیم کرده است.