مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: ۸۲ درصد صنعت بیمه کشورهم اینک در اختیار چهارشرکت بزرگ بیمه‌گر کشور است که باید با توجه به حجم مبادلات ۲‌هزارمیلیارد تومانی دراین شرکت‌ها برفعالیت‌های آن‌ها نظارت جدی ازسوی دستگاه‌های ناظر داخل سازمانی و برون سازمانی صورت گیرد. هادی اویارحسین درگفت‌وگو با ایسنا افزود: شرکت‌های بیمه باید دراجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شوند ودر این میان تنها شرکت بیمه ایران از این قانون مستثنی شده است که مطمئنا با نظارت دقیق و جدی بر فعالیت آن این شرکت دستخوش تحولات جدی خواهد شد.

وی توضیح داد: ۴۰ درصد سهام بیمه دانا به منظور اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی درقالب سهام عدالت و ۳۵ درصد نیز از طریق بورس به مردم واگذار خواهد شد و سهم دولت در این شرکت به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: پنج درصد باقی مانده سهام نیز در اختیار کارکنان و مدیران این شرکت با هدف افزایش راندمان کاری آن قرار خواهد گرفت. وی با رد این که عده‌ای قصد دارند صنعت بیمه کشور را با گزارش‌های واهی به مسوولان با چالش روبه‌رو کنند گفت: با واگذاری امور بیمه به بخش خصوصی عملا شاهد ارتقای صنعت بیمه در کشور خواهیم بود. مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به ممنوعیت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت بیمه کشور گفت: در صورتی که مجوز لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند داده شود، ورود سرمایه‌های جدید به این بخش می‌تواند فرصت مناسبی را برای ارتقای سطح خدمات و افزایش میزان کیفیت و در نتیجه تحول در نظام بیمه‌ای کشور فراهم کند.

اویارحسین با اشاره به اینکه ۶۵ درصد فعالیت‌های این شرکت از سوی شبکه‌ای با ۸۵۰ نمایندگی در سراسر کشور به انجام می رسد بیان کرد: هم‌اینک ۶۵ درصد از مشتریان این شرکت را دستگاه‌های دولتی و یا وابسته به دولت تشکیل می‌دهند که انواع خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند. وی بدون اشاره به میزان دیون بیمه‌گزاران طرف قرارداد با بیمه دانا، وجود مطالبات معوق بیمه‌گزاران را نزد شرکت‌های بیمه غیرطبیعی ندانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه به دلیل تداوم همکاری دو طرف قرارداد با یکدیگر و نیز ارایه خدمات بیمه‌ای اقساطی به بیمه‌گزاران از سوی بیمه‌گران، همواره دارای مطالبات زیادی از سوی بیمه‌گزاران هستند که برای کاستن از این حجم مطالبات می‌توان با قطع همکاری با این قبیل بیمه‌گزاران، میزان دیون بلاوصول شرکت‌های بیمه را کاهش داد.