عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصل مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید با حمله سازمان یافته به دستگاه‌های نظارتی تحت‌الشعاع قرار گیرد. مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا رییس دیوان محاسبات قرار است استیضاح شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بلکه طبق روال معمول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس جلساتی برای ارایه گزارش دیوان برگزار می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این کمیسیون از نظر تخصصی امور دیوان محاسبات را نظارت می کند و رییس آن هم ابتدا توسط کمیسیون سپس در صحن علنی مجلس بر اساس رای نمایندگان انتخاب می‌شود.

تمدن گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه نشست‌های قبلی پرونده مربوط به شرکت بیمه ایران و گزارش بانک مرکزی در خصوص مطالبات معوق بانک‌ها را رسیدگی می‌کند و این روال عادی کارهای کمیسیون است و بحث استیضاح رییس دیوان مطرح نیست.

نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلای ضمن یادآوری لزوم مبارزه و برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: برخی جریاناتی که از مبارزه با مفاسد، منافعشان در خطر می‌افتد، جریان‌های انحرافی زیر سوال بردن دستگاه‌های نظارتی مثل دیوان را مطرح می‌کنند، ولی نباید انتقاد کردن از یک دستگاه نظارتی اصل کار مبارزه با مفاسد اقتصادی را زیر سوال ببرد.

وی ادامه داد: بالاخره تخلف در مورد بدهکاران بانک‌ها و بیمه ایران صورت گرفته، لذا نباید جریان را منحرف کرد و خود دیوان محاسبات را زیر سوال برد.

تمدن خاطرنشان ساخت: طبق اصل ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی، گزارشهای دیوان محاسبات مانند گزارش تفریغ بودجه که جزئی تر از گزارش بیمه ایران است‌، باید در اختیار افکار عمومی قرار گیرد، حال سوال این است که مگر ارایه گزارش به رییس‌جمهور، مصداق افکار عمومی ندارد‌، مگر رییس‌جمهور حق دریافت گزارش دیوان را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اگر رییس‌جمهور بر اساس گزارش دیوان محاسبات تصمیمی گرفته، این ربطی به دیوان محاسبات ندارد، گزارشهای دیوان برای پیشگیری از مفاسد در دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: هنوز هیچ حکم نقضی مبنی بر گزارش دیوان محاسبات در مورد بیمه ایران صادر نشده است‌، بنابراین نباید سیر انتقادها به جای شرکت مورد اتهام به دیوان ارسال شود.